Proturbo  Autodiagnoosi

D4 VEA moottorin öljynkulutus

• 41 Vastauksia
  • 31811 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
Vs: D4 VEA moottorin öljynkulutus
« Vastaus #30 : 06.01.2021, 22:13:29 »
Vahvasti samaa mieltä!!

En ole väittänyt, että VEA on huono vaan huonoksi sen tekee kun EGR on käytössä ja tekee hallaa moottorille. Puolueettomia voi katsella myynti-ilmoituksista, siellä kohtuu usein on mainittu moottorin vaihto VEAn kohdalla, kertonee kaiketi sekin jotakin jos osaa yhtään rivien välistä lukea.

Ja kyllä, tuo on osa minun bisnestä, mutta en sen vuoksi sitä EGR poistoa täällä toitota vaan ihan sen vuoksi, että tiedän mistä puhun ja satoja VEA-moottoreita pidelleenä se on vain hyvä neuvo jos aikoo VEA-moottoreilla ajella. Tämä on vähän sama kuin neuvotaan puolittamaan öljynvaihtoväli, uskottava juttu jos ei ole itse korjaamon pitäjä, jolla sattuu olemaan sitä tietämystä kun noiden kanssa pelaa päivittäin?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #31 : 06.01.2021, 22:30:52 »
En ole väittänyt, että VEA on huono vaan huonoksi sen tekee kun EGR on käytössä ja tekee hallaa moottorille. Puolueettomia voi katsella myynti-ilmoituksista, siellä kohtuu usein on mainittu moottorin vaihto VEAn kohdalla, kertonee kaiketi sekin jotakin jos osaa yhtään rivien välistä lukea.

Ja kyllä, tuo on osa minun bisnestä, mutta en sen vuoksi sitä EGR poistoa täällä toitota vaan ihan sen vuoksi, että tiedän mistä puhun ja satoja VEA-moottoreita pidelleenä se on vain hyvä neuvo jos aikoo VEA-moottoreilla ajella. Tämä on vähän sama kuin neuvotaan puolittamaan öljynvaihtoväli, uskottava juttu jos ei ole itse korjaamon pitäjä, jolla sattuu olemaan sitä tietämystä kun noiden kanssa pelaa päivittäin?
Tuo öljynvaihtovälin puolitus: onko mielestäsi hyötyä vai ei? Edellinen viesti jättää vastuun kuulijalle.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #32 : 06.01.2021, 22:36:36 »
Tai sitten etsii totuutta gubben linkkaamasta tilastosta. Pääsee turhasta mutuilusta ja mystisistä "ei tee hyvää" tai "hyvä neuvo" jutuista. Ei nykypolttoainekaan tekee hyvää, kun sitä on saasteiden takia muokattu, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kestävyydelle, kun se(kin) on tiedostettu.

EDIT: Selvyyden vuoksi - on varmaa, että jos poistat jonkun kilkkeen niin se ei vikaannu :) Oli amputoinnista aitoa hyötyä tai ei niin se on eriasia.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2021, 22:40:55 kirjoittanut D5GT »

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #33 : 06.01.2021, 22:49:18 »

EDIT: Selvyyden vuoksi - on varmaa, että jos poistat jonkun kilkkeen niin se ei vikaannu :) Oli amputoinnista aitoa hyötyä tai ei niin se on eriasia.

Ei se ole tässä pointti vaikka totta se onkin, että poiston jälkeen EGR ei hajoa, mutta se ei ole se juttu vaan se mitä EGR saa aikaan tuossa moottorissa kun karstoittaa sen umpeen öljyrenkaita myöden ja alkaa se öljyn kulutus.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #34 : 06.01.2021, 22:51:28 »
Tuo öljynvaihtovälin puolitus: onko mielestäsi hyötyä vai ei? Edellinen viesti jättää vastuun kuulijalle.

Tarkoitukseni oli asettaa lukijalle kysymys toisinpäin eli jos minä en tekisikään itse niitä EGR poistoja niin olisinko sitten vakuuttavampi kuin sellainen, joka päivittäin on niiden kanssa tekemisissä?

Lisäätehoa.fi

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #35 : 06.01.2021, 23:17:42 »
Tarkoitukseni oli asettaa lukijalle kysymys toisinpäin eli jos minä en tekisikään itse niitä EGR poistoja niin olisinko sitten vakuuttavampi kuin sellainen, joka päivittäin on niiden kanssa tekemisissä?
Ok. Tämän nettikirjoittelun heikkous on juurikin tuo, kun kaikki eivät osaa tulkita, ketä kannattaa kuunnella.

Varmaa on ainakin, että tiheämmästä öljynvaihtovälistä ei ole haittaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #36 : 06.01.2021, 23:34:10 »

Varmaa on ainakin, että tiheämmästä öljynvaihtovälistä ei ole haittaa.

Ei juu varmasti ole haittaa siitä.

Lisäätehoa.fi

Poissa ZimKörk

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #37 : 07.01.2021, 09:25:00 »
Pari kysymystä volvotdi:lle ja miksei muillekin:

1. Onko mielestäsi VEA moottoreissa tapahtunut kehitystä, eli uudet eivät olisi näiltä osin yhtä heikkoja kuin ensimallit? Tällaista olen kuullut väitettävän, että lastentauteihin on tehtaalla kehitelty parannuksia.

2. Oletko samaa mieltä pre-VEA viisisylintereisistä, kannattaako niissäkin puolittaa öljynvaihtovälit?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2021, 09:26:52 kirjoittanut ZimKörk »

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #38 : 07.01.2021, 12:32:28 »
Pari kysymystä volvotdi:lle ja miksei muillekin:

1. Onko mielestäsi VEA moottoreissa tapahtunut kehitystä, eli uudet eivät olisi näiltä osin yhtä heikkoja kuin ensimallit? Tällaista olen kuullut väitettävän, että lastentauteihin on tehtaalla kehitelty parannuksia.

2. Oletko samaa mieltä pre-VEA viisisylintereisistä, kannattaako niissäkin puolittaa öljynvaihtovälit?

1. 2016-2017- S/V90 ja XC90 VEA tuli muutos EGR:ään ja pakokaasujen kiertoon sekä DPF:ään. Tämä aiheutti sen, että yhtään noita uudempaa ei ole tullut sen vuoksi, että olisi hajonnut. Tämä uudempi moottori löytyy heti jo noista uusista korimalleista.

2. Itse vaihtaisin 15tkm välein öljyt.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jukka68

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #39 : 07.01.2021, 23:15:16 »
Eli tarkoittaako tuo että muutos  EGR:ään, pakokaasujen kiertoon sekä DPF:ään tuli myös jo viimeisiin 2016-2017 "vanhakoppaisiin" XC60 malleihin?
Itsellä vain 9/2016 ruotsissa rekisteröity XC60.

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
« Vastaus #40 : 08.01.2021, 20:39:10 »
Eli tarkoittaako tuo että muutos  EGR:ään, pakokaasujen kiertoon sekä DPF:ään tuli myös jo viimeisiin 2016-2017 "vanhakoppaisiin" XC60 malleihin?
Itsellä vain 9/2016 ruotsissa rekisteröity XC60.

Vanhakoppaisissa XC60 on kaikissa vanhempi malli VEA:sta. Uusiin korimalleihin tuli päivitetty painos moottorista.

Lisäätehoa.fi

Poissa gubbe

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #41 : 08.01.2021, 20:57:56 »
Minun mielestä, jos puhutaan XC60  FWD VEA D4 moottorista vanhakoppaseen , niin 2016 malleihin tuli moottori koodilla D4204T14
190 hp ja  on sama vielä uusikoppasessa D4 AWD 2020.
Sitä vastoin XC60 FWD D4 2015 oli moottorikoodi D4204T5  181 hp. Sitä en tiedä missä vaiheessa muuttui myös EGR ja muut päästöjärjestelmät vanhakoppaseen, vai muuttuiko ollenkaan.

Edit.  EGR- takaisinkutsu koski  VEA-koneita 2018 valmistettuihin asti, silloin vaihdettiin letkujen paikkoja ja muistaakseni softaakin päivitettiin
« Viimeksi muokattu: 09.01.2021, 10:36:45 kirjoittanut gubbe »

Elekma  Autoracing