Näitä ongelmia yritelty setviä kavereiden ja työkavereiden kanssa sekä tietenkin nettiä pläärämällä. Laitanpa nyt vielä tänne viestiä, kun ei ole selvinnyt. Eli seuraavanlaisia oireita ollut viime päivinä:
Perjantai:
Auto ei lähtenyt käyntiin avaimesta ollenkaan, pienen työntöavun jälkeen lähti. Tähän vaihdettiin sitten starttimoottori (kun sattui löytymään kesäisen rempan takia yksi tehdashuollettu.) Sitten lähti käyntiin ja toimi ok.
Lauantai:
Seuraavaksi rupesi tekemään semmosta, että jonkun matkaa ajettua valot rupesivat himmenemään, sisäpuhallin ei puhalla normaalisti, eli siis yleisesti virta putosi.
Maanantai:
Mittasin akun navoilta jännitteet:
Auto sammutettuna: 12.4 V
Auto käynnissä, valot päällä: 11.6-11.9V
Vaihdoin eilen tuohon laturin jännitteensäätäjän, kun joku sitä veikkaili ja oli "vain" 10e euron palikka. Sen jälkeen käynnissä ollessa jännite näytti kilometrin ajon jälkeen 12.5V. Ajattelin että siitä se kaiketi lähtee nousemaan, kun vaan ajaa. Parkkin ajettuani annoin sen käydä vielä hetken ilman valoja.
Tiistai:
Aamulla töihin lähtiessä auto starttasi nätisti ja valot vaikutti olevan ok, kunnes ihan loppumatkasta ne taas rupesivat himmenemään. Pääsin kuitenkin töihin asti ja pidin autoa hetken käynnissä, valot ym. sähkölaitteet sammutettuina. Töistä kun olin lähdössä, niin avaimesta kääntämällä mittariin kyllä syttyi valot, mutta vähän himmeänä, eikä se jaksannut startata. Pienen työntöavun jälkeen Voletti lähti käyntiin, mutta nyt oli koko matkan valot himmeänä ja esim. jarruja painaessa valot, mittarivalot himmeni ja sisäpuhallin pienensi kierroksia. Tehot, tai ainakin kierrokset, tuntuivat olevan "rajotettuja", kun yli 3krpm(mittarin mukaan) en oikein saanut ja kun iskin tallan pohjaan, niin tuntui melkein tukahtuvan koko kosla...

Onko ideoita, että missä vika piilee, tai mitä pitäisi testata tai mittailla, että voisi kohdentaa ton vian johonkin tiettyyn osaan?
-Sami