Joo käytin vahvistimen ylhäällä ja ilmeisesti tässä tarkoitetaan sitä koteloa minkä läpi esim.takajalkatilan puhallinputket myös menevät. Hyvinkin oli kuivaa ei minkäänlaista kosteuttakaan kotelon pohjalla.
Eli vika jossain muualla. Täytyy uusia tuo koodien luenta. Teillä jolla vikaa aiheuttanut huono akku niin miten huono akku on oikeasti ollut? Käynnistämisvaikeuksia vai?
Mulla huono akku ei ilmoittanut alussa millään muulla kuin tuolla ajonvakautus vaatii huollon -herjalla. Se tuli yleensä silloin kun auto oli tyhjäkäynnillä, esim. valoihin hidastaessa usein syttyi. Mitään järkeviä vikakoodejakaan ei vidalla löytynyt, mutta jonkin ajan päästä sitten välillä hävisi ajonvakautus, abs:t ja vaikka mitä, kertaalleen jopa vaihdelaatikko meni vikatilaan. Silloin ~15:n ihan satunnaisen vikakoodin seassa ainoa akkuun vihjaava koodi oli muistaakseni joku, että CEM:n jännite odotettua alhaisempi.
Mulla oli autossa silloin alkuperäinen 10 vuotta vanha akku, niin ajattelin että ei ne rahat varmastikaan hukkaan mene vaikkei akussa vika olisikaan. Starttasi tosiaan ihan normaalisti. Jos se vikatila tulee sulla esiin heti starttaamisen yhteydessä, niin apustartteri kiinni, niin sillä ehkä voisi poissulkea tuon akkuongelman.