Kulkukoira  Proturbo

V70 t5 2017 bi-fuel nykii

  • 14 Vastauksia
  • 3410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heikki Reijonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« : 29.01.2021, 15:22:40 »
Ajettu nyt n 130000 ja kaikki huollot on tehty ajallaan.

Nykii tasakaasulla ja käy etenkin kylmänä huonosti. Vähän niinkuin ei joka välissä sytyttäisi. Ei pala vikavaloja...

Mistähän vikaa lähtisi haarukoimaan? MAF puhdistus?

Poissa Heikki Reijonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #1 : 29.01.2021, 19:42:29 »
Nyt tuli vikavalo ja koodi p0301, 1. sylinterin sytytyshäiriö. Aloitetaan vaihtamalla tulppa.

Obd-pulikka ja Torque Lite ei kuitanneet valoa pois, mutta akun kengän irrotus sai sen häviämään ainakin toistaiseksi.

Onko ideoita, jos tulpan vaihto ei auta?

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #2 : 29.01.2021, 20:14:47 »
Tulpat ymmärtääkseni kaasuvehkeessä normaalia kovemmalla rasituksella, joten vaihtovälin pitäisi olla normaalia lyhyempi. Jos ei tulpan/tulppien vaihdolla korjaannu, niin seuraava askel lie perinteinen "vaihda sytyspuolat ristiin ja katso siirtyykö vika toiseen pyttyyn" - siis onko puolassa satunnaista pätkimistä aiheuttava vika.

Poissa Heikki Reijonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #3 : 30.01.2021, 18:47:08 »
Tulpat ymmärtääkseni kaasuvehkeessä normaalia kovemmalla rasituksella, joten vaihtovälin pitäisi olla normaalia lyhyempi. Jos ei tulpan/tulppien vaihdolla korjaannu, niin seuraava askel lie perinteinen "vaihda sytyspuolat ristiin ja katso siirtyykö vika toiseen pyttyyn" - siis onko puolassa satunnaista pätkimistä aiheuttava vika.

Onkohan nuo tulpat edes huomioitu huolto-ohjelmassa? Auto on ollut meillä 17000 ajetusta ja käynyt aina huollossa Mika Pohjolalla Lahdessa. Paikallinen sininen on niin surkea, että sinne viedään vain äärimmäisessä hädässä.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3160
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #4 : 30.01.2021, 19:13:52 »
Ei kai sinne kannata silloin mennä äärimmäisessä hädässäkään  :D

Poissa J.partsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #5 : 30.01.2021, 22:59:57 »
Ei kai sinne kannata silloin mennä äärimmäisessä hädässäkään  :D
Mutt' jos on siistit ja hyvät vessat, sori offtopiikki  ;D

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #6 : 31.01.2021, 08:08:25 »
Onkohan nuo tulpat edes huomioitu huolto-ohjelmassa?
Jos ao. mallia ei ole Suomessa kaasukäyttöisenä myyty, niin ei täällä ole sille erilaista huolto-ohjelmaa eikä merkkihuolto pysty kaasujärjestelmän ongelmiin puuttumaan.

Poissa awd5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #7 : 31.01.2021, 22:05:31 »
Tulpat ymmärtääkseni kaasuvehkeessä normaalia kovemmalla rasituksella, joten vaihtovälin pitäisi olla normaalia lyhyempi.
Mikä kaasussa syö tulppia?
V70-AWD-D5-M66-2006

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #8 : 31.01.2021, 22:46:37 »
^ yksityiskohtaisia selityksiä ei ole vastaan tullut, mutta aika monessa paikassa julistetaan, että kaasu on heikommin syttyvää. Täältä
https://www.ngkntk.com/nordic/products/spark-plugs/
sentään tieto, että "heikommin syttyvä" olisikin korkeamman jännitteen tarve. Siinä olisikin jo jotain järkeä, vrt. kapeampi kärkiväli on mainittu yhtenä "CNG tulppien" ominasuutena. Myös ahdetuissa moottoreissa vähän samaa vaivaa -> ohjeita "käytä turbokoneen tulppia kaasulle muutetussa autossa".

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #9 : 01.02.2021, 15:37:51 »
Puola vaihtoon.

Poissa Heikki Reijonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #10 : 03.02.2021, 21:20:02 »
Tulpat on nyt vaihdettu. Se p0131 ei ole uusinut, mutta nyt tuli p0171. Välillä auto meni limp home-tilaan ja veto hävisi kokonaan. Sitten taas palautui...

Ilmamassamittari oireilee?

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi

Poissa Heikki Reijonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #12 : 12.02.2021, 10:24:08 »
Vika löytyi. Ykköspytyn kaasusuutin vuoti rungosta. Osa maksaa mukavat 800€ ja työt päälle.

Poissa Laitinen88

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #13 : 22.10.2021, 20:06:41 »
Vika löytyi. Ykköspytyn kaasusuutin vuoti rungosta. Osa maksaa mukavat 800€ ja työt päälle.

Löytyikö osa ja vaihdatit sen? Tarkoitatko niitä imusarjassa olevia pallon muotoisia "suuttimia"

Poissa Lankkipäå

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 t5 2017 bi-fuel nykii
« Vastaus #14 : 13.11.2021, 13:01:02 »
Kiinnostaisi kuulla lisätietoja tästä, minulla nimittäin vastaava auto tekee ihan samaa.. on nyt parinviikon päästä menossa kaasu suuttimien vaihtoon (ilmeisesti kaikki) joka kustantaa 650e josta autoliike tulee vastaan maksamalla 1/3.

 

RallyBaron  Samppasport