Kulkukoira  Proturbo

V70 vm. 2003 molemmat tuulilasin pyyhkijät pysähtyvät kesken toiminnan.

• 9 Vastauksia
  • 2065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antsa Joutsenosta

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Eli pyyhkijät pysähtyvät kesken kaiken satunnaisesti ja alkavat toimimaan yhtä randomisti. Mikä voisi olla vikana?

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
Rele, viiksi, kosketushäiriö, pyyhkijän moottori, vipuvarret jne, nuo ensimmäiseksi tulis mieleen, tutkimalla se taitaa ainoastaan selvitä.

Poissa jaskajokunen

• :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • 1% Hybridi
No niillähän ei ole kuin yksi moottori eli siksi toimivat samanaikaisesti  ;) Voisiko olla lämpösuoja, eli jos vivuston välissä on lunta ja toimiessaan lämpenee ja lämpösuoja lopettaa jotta moottori ei vaurioidu. Hetken päästä jäähtyessään taas toimii. ?
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
Mulla tekee tota kanssa joskus ja 5 sekunnin sisällä jatkaa, en ole varma tekeekö muuta kuin tihkuasennossa. Epäillyt cemmiä tai muuta väylä ongelmaa mut en ole tutkinut onko se mahdollista
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa taffu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Heh, olisipa muuten hämmentävää, jos vain toinen pyyhkijä satunnaisesti putoaisi pelistä pois :D (tämäkin toki mahdollista)

Poissa J.partsi

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ihan mielenkiinnosta ettiskelin kuukkelista niin  viallista sade/tihku anturia taustapeilissä jotkut ovat syyttäneet moisesta...

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
Mulla ei ole sadetunnistinta samoilla oireilla samanikäisessä. Mut niinhän se on että on monta mahdollisuutta tuohon pysähtymiseen. Mulla on se ollut satunnaisesti vuosikausia että olen vaan yrittänyt ajaa sen vian ulos.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Antsa Joutsenosta

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ei ole sadetunnistinta ja yhden pyyhkijäsulan pysähtyminenkin on mahdollista...

Poissa insinörtti

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Mulla tekee tota kanssa joskus ja 5 sekunnin sisällä jatkaa, en ole varma tekeekö muuta kuin tihkuasennossa.
Siis pysähtyy keskelle lasia?

Pyyhkijöiden ohjauksen pitäisi olla niin, että laitettaessa viiksestäkin "off" moottori jatkaa surraamista, kunnes pyyhkijät ovat lepoasennossa. Tihku varmaan antaa vain lyhyen pulssin ja tämä automaattinen palautus hoitaa loput. Jos keskelle lasia hyytyneet pyyhkijät jatkavat 5 s kuluttua matkaa, niin silloin taisi tihkukytkimeltä käydä uusi käynnistyskäsky? Relevikaa tai sitten vikaa härpäkkeessä, joka ohjaa tätä automaattista palautusta (rajakytkin tms.).

Jos pyyhkijät liikkuvat eritahtiin, niin mekaniikka alkaa olla lepo tai pyyhkijä ei ole kunnolla kiinni akselissa.

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
Juu mulla ne pysähtyy korkeammalle kuin lepoasentoon, semmoisen 1/3 lasista. Mut ei tuota kovin usein näe, poikkeuksellisti nyt kun ajoin 2000km näin 2 kertaa.

Elekma  Autoracing