Kaksi kärpästä yhdellä iskulla!
Eli otetaan ekana helpompi. Tässä on kyse -98 XC70. Ostin tämän purkuun, mutta on niin pirun siisti, että ei viittis. Ongelmana on se, että edellinen omistaja teki vähän remonttia seurauksia ajattelematta. Auto oli ilmassa ja oli vetarin mutteria koittanut edestä löysätä pakkilukkoa vasten. Seuraus --> krunts ja pakkilukko morjes.. Autolla pystyi kuitenkin ajamaan kun käynnisti N:llä.. Mutta P:llä tahtoo lähteä eteenpäin. Onko kummonen projekti korjata/kannattaako? Vai lyönkö vehkeen lihoiksi. Tosiaan, jos aikaa menee tuntitolkulla, niin taitaa olla fiksumpaa sitten lyyä auto lihoiksi. Käytännössä siis jos laatikon joutuu purkamaan ja levittämään palasiks. Ei vaan taida olla tässä tapauksessa oikotietä onneen..
No sitten tämä ECU ongelma. Kyseessä V70 vm 98 vaiko 97, moottorina 2.4 taikka 2.5t ja manuaali.. Tilanne on todella surullinen. Niin rauhaisaa kun tallilla olikin, niin sitten tuli pihapiiriin joku kopla, jonka mielestä oli hauskaa heittää avaimet veks. Ne oli pihalla autossa virtalukossa, koska autoa piti välillä siirtää, jossen ollut itse paikalla.. No se siitä..
Rekkarilla tilasin uuden avaimen paikalliselta siniseltä ja kaveri siellä töissä. Se otti töistä lainaksi semmosen "matolaatikon" eli musta pömpeli joka näiden vehkeiden sielunelämään pääsee sisälle. Noh... Avaimen sopeutus ei onnistunut ja takaisin lähtöruutuun. Onko tässä nyt ainoa vaihtoehto ettiä samaa sarjaa oleva virtalukko, ecu ja ajonestoboksi.
Autossa siis joku ajoneston lukuvirhe, koska kun starttaa, niin hörähtää käyntiin ja sammuu heti.. Kokeiltu myös toimivalla sirunlukurenkaalla (immobilizer?)
Ecussa koodit
P01275555, c002, 1T26S4786, T97006396 ja sit lukee kans isolla BZ2
Mistä näkis, missä autoissa ko. ecua ois käytetty vai pitääkö ettiä neulaa heinäsuovasta ja ettiä vaan tismalleen saman ikänen manuaali AWD, josta vois löytyä KO. ecu..
Kiitos, jos joku tuo valoa, mun pimeään umpikujaan näiden kysymysten äärellä.