Eiköhän se moottorijarru säästä enemmän jarruja kuin polttoainetta.
Ei.
Normaali ajossa jarrut ei kulu käytössä vaan oikeastaan käyttämättömyydessä.. Eli ruostumalla ja jumiutumalla, eli jos rullaaminen edellyttää aktiivisempaa jarrujen käyttöä se todennäköisesti säästää niitä... Rata-ajo yms on erikseen.
No sehän on automatisoitu Volvoissa eko-ajotilassa. Ja sehän sitten rullaa. Pikkuteillä siitä on iloa, mutta muualla vauhti kiihtyy hetkessä yli rikemaksurajan
.
Eikö se tuosta koko kitinä saanut alkunsa?
Omakohtaisesti vaikea sanoa tuosta vauhdin kiihtymisestä isommilla teillä, kun ei pysty nilkalla ajamaan mitään pidempää väliä, kun muuten vauhti kiihtyy hetkessä yli rikemaksurajan jo vastamäessäkin, cruisen kanssa tuo rullaus ei tietääkseni missään autossa pysy päällä jos vauhti lähtee nousemaan.