Jännä miten autojen hinnat kehittyy. Työkaverin vanha auto https://www.nettiauto.com/honda/cr-v/15304813 2.5v sitten kun osti tuon niin silloin hintaa oli 13500€. Näköjään vähillä kilsoilla niin pitää hinnan hyvin.
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Käytettyjen euromääräiset hinnat ovat pysyneet monta vuotta samalla tasolla tai nousseet. Inflaatio vain vähäsen reaaliarvoa leikkaa.
Jos nyt katsoo vaikka viimeisiä V70:jä (2014-2016), niin 15 k on ihan normaalipyyntihinta, vaikka puhutaan jo yli kymmenvuotiaista autoista. Uutena V70:n hinta lienee ollut välilä 40-65 k. Korjatkaa, jos olen väärässä. Kymmenvuotiaan auton pyyntihinta on siis edelleen luokkaa 30 % uuden hinnasta.
Tietenkin uusien autojen vähäinen myynti pitää käytettyjen hinnat korkealla. Ei oikein tunnu nykytilanteessa mielekkäältä sen enempää uusi kuin järjettömän kallis käytettykään. Mikä siinä on, kun ei voi olla hyvää ja halpaa.

Edit: Se on vielä sanottava, että ilmeisesti autohinnoittelun työkalu(t), joita nykyisin kaikki liikkeet käyttävät, antavat ilmeisen paljon painoa ajomäärälle ja vähän ajetut vanhat saavat tosi kovia hintapyyntejä.
Esim:
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/15278094ja toinen:
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/15193052Kaikki vrcf:läiset tietenkin ymmärtävät, että viimeiset P2-koriset ovat automaailman kermaa, mutta ilman Volvo-laseja tarkastellen esim. tuon 2,5T:n hintapyynnissä ei ole minkään valtakunnan järkeä. Kuka haluaa maksaa lähes 19-vuotiaasta erittäin paljon kuluttavasta autosta 15 000 euroa?