Pitää odottaa vielä se 10-15 vuotta, niin alkaa vanhat VEA moottorit olemaan legendaarisen kestäviä.
Ysärillähän volvon tinakoneet oli huonomaineisia, joita jokainen autoista ymmärtävä osasi vältellä.
Varmasti joskus kasarin alussa on osattu välttää epäluotettavaa vinokonetta.
Tää on mielenkiintoinen ilmiö. Joskus muinoin ruiskuteknologia oli sen verran ufoa, että sitä oli syytä välttää, katalysaattoreista puhumattakaan. Ehkä se on vähän niin, että tunnetut viat (=ominaisuudet) ei tunnu yhtä pahoilta kuin uudet ja oudot ja sen takia vanhemman teknologian rajoitteiden kanssa tuntuu henkisesti helpommalta. Ehkä vaikutusta on myös sillä, että uuden tekniikan vikoihin ei välttämättä löydy vielä kattavasti ainakaan TI-korjausratkaisuja, vaan ratkaisu on mallia "merkkiliike vaihtaa puoli autoa". Esim. P2-koristen mittaristoviat eivät herätä suuria tunteita, kun aika moni paja korjaa ne järkevään kiinteään hintaan.
Toisaalta, tosiasia on myös se, että polttomoottorit muuttuvat koko ajan monimutkaisemmiksi. Komponenttien ja toimilaitteiden määrä vain lisääntyy. Olisi erikoista, jos uudet toimilaitteet eivät ikinä vikaantuisi, tai uudet toimilaitteet vähentäisivät moottorin muuta vikaantumista yleisellä tasolla.