Autoracing  KL-varaosat

Mitsu 16T vesikierron järjestäminen

  • 7 Vastauksia
  • 976 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kallekoo78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« : 08.02.2021, 12:37:25 »
Moro.

Ahdin pimahti, tilasin uuden 16T ahtimen suomalaiselta toimittajalta ja kaikki melkein hyvin.
Vanhassa ahtimessa vesikiero eri puolilla ahdinta, eli meno ja paluu vastakkaisilla puolilla, ja tässä uudessa samalla, rintapellin puolella.

Miten ootte ratkaisseet?
Banjoliitin ja letkua?

Millanen letku kestää noi lämmöt, tai miten ootte ratkaisseet?
Toinen vaihtoehto on viedä se jollekin joka tulppaa sen toisen rintapellin puoleisen lähdön ja tekee kierteet kannen puolelle niin sopii vanhat putket, mutta kait se jollakin letkullakin menee?

Niin ja autona siis V70 T5


Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« Vastaus #1 : 08.02.2021, 12:40:23 »
Eiköhän sen lämmön nyt kestä mikä letku tahansa, kunhan et nyt puutarhaletkua laita. Jäähdyttimen/lämppärin letkua vaan harakiristä.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • LANSSI.COM
Vs: Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« Vastaus #2 : 08.02.2021, 17:59:36 »
Ostin saman turbon kuin sinä ja samalta toimijalta.
T5 turbon linjat muuttuu jossain välissä 2000-luvun alkua olevissa autoissa. Autosi on vissiin 2000-2003 väliltä.
Turbo sopii suoraan 2003 eteenpäin.

Itse ratkaisin ongelman viemällä turbon konepajalle. Siellä porasivat oikean puolen auki ja tekivät kierteen.Tulppasin väärän aukon.
100eur maksoi.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa kallekoo78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« Vastaus #3 : 09.02.2021, 11:04:17 »
Joo, mä sain onneksi aivan äärimmäisen loistavaa palvelua toiselta jälleenmyyjältä joka muokkaa ahtimen sopivaksi, eli avaa toiselle puolelle lähdön ja tekee kierteet sekä tulppaa toisen puolen.

Kun kerran auton tietojen mukaan on ahdin tilattu niin sen olis pitäny tulla oikein muokattuna.

Loppuviikosta saan ahtimen toivottavasti kiinni.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • LANSSI.COM
Vs: Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« Vastaus #4 : 09.02.2021, 12:08:04 »
Myyjä firma tietää kyllä mitä myy mutta noudattaa ehkäpä"dont ask, dont tell" periaatetta.
Tai sitten eivät välttämättä oikeasti tiedä missä korinumerossa se kierto vaihtuu eri puolelle.
Tuli tuo hankinta silti edulliseksi vaikka tuon kierron kanssa vähän joutui välppäämään.
Itse laitoin ko. turbon tuohon mk1 V70 2.4T koneeseen.

Varaudu asennuksessa prikka- viritykseen niiden putkien kanssa. Vaikka reikä avataan oikealle puolelle niin putket eivät mahdu sinne suoraan.
Eli prikkoja muutama sinne banjon pulttiin niin se nousee ylemmäs ja sitten mahtuvat. 2.5v vuotta pysynyt tiiviinä prikoista huolimatta.
Näin ainakin itsellä tuon mainitsemani auton ja koneen kanssa.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

Poissa kallekoo78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« Vastaus #5 : 09.02.2021, 17:01:24 »
Ok, kyllä vakuuttivat että ohjelma antaa suoraan että on ns läpivirtaava vesijärjestelmä, ja että he tekee sen niin että sopii kerralla suoraan kiinni.

Onkos tuossa ahtimen irroittamisessa/vaihtamisessa jotain sudenkuoppia?

DP irti, pakosarjasta ahdin irti ja putket vaan irti?

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 423
  • Old
Vs: Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« Vastaus #6 : 09.02.2021, 20:10:50 »
Mä jouduin myös tekemään kierteet ja tulppauksessa käytin kartiotulppaa ja teflonteippiä, niin ei tarvi mitään prikkavirityksiä banjoihin. Toivottavasti on nosturi käytössä, oli se niin paskamaista ryömiä siellä alla ilman työkalun ojentajaa ja jos konehuoneen puolelta putos alas jotain.
RTS

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • LANSSI.COM
Vs: Mitsu 16T vesikierron järjestäminen
« Vastaus #7 : 10.02.2021, 18:39:48 »
Ja tottakai vaihdat/varaat uuden tiivisteen, pinnapultit, ja mutterit sekä pakosarjan että DPn puolelle.
Käyttis: Volvo V70 (mk1) -00, B5244T, AW50-42, "VOLVO REBORN"
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22 (Ahvenisto -24, survivor)
Rojekti: Volvo 162, production 1969 ( hiljaisessa myynnissä, "Saffron", uniikki, korivalmis, maalattu, 5000eur.)

 

Autoracing  KL-varaosat