Nostetaan tätä kun omassa autossa vuotoa ei vielä ole paikallistettu. Kävi nimittäin niin että mursin ranteeni fillarionnettomuudessa (kaaduin ihan itse, lukkopolkimet...) ja auto oli lähes ajamatta 6 viikkoa. Nyt pitäisi pikkuhiljaa saada selville mitä kilkkeitä hommaan valmiiksi korjausta varten.
Avasin sen muovisuojuksen jokin aika sitten ja yritin tutkia, näenkö mistä öljyä tulee mutta vaikea sanoa. Muovisuojukseen oli roiskunut hiukan öljyä mutta se saattoi olla vanhaakin. Hihna oli käytännössä kuiva (lohkon puoleisessa reunassa hiukan jälkiä), etummaisen nokan hihnapyörä oli täysin kuiva mutta takimmaisen nokan pyörän sisäpinnalla oli juuri sen verran öljyä että sen huomasi. Eli öljy tulee joko takimmaisen nokan stefasta, kampiakselin stefasta tai sekin voi olla mahdollista että sen takimmaisen pyörän VVT-mekansimi vuotaa. Onko sen rakenne ylipäänsä sellainen että voi kehittää öljyvuodon vai syökö se vaan stefan nopeammin?
Mitä mieltä olette, hommaanko vaan kampuran ja nokkien stefat sekä venttiilikopan tiivisteen vai onko VVT-pyörä myös vaihdettava?