Niin, tuohan se oiskin ratkaisu! Hyvä idea!
En tiedä järjestä onko vai ei, mutta ajatuksena vanha 1-koppainen nelikko V70R jolla voisi myös ajaa vähäkulutuksista käyttisajoa kiehtoo.
Toki saahan niitä uusia/uudehkoja vähäkulutuksisia autoja, mutta ei ne kiinnosta ja maksaa paaljon enemmän, halpa on siihen nähden tuollainen vaikka vähän rempatakin pitäisi.
No nuo mk1 koppasethan menee alle -01 niihinhän voisi laittaa, minä olen kyllä katsellut tarpeeksi noita ajan nätisti ja kultus pieni -juttuja, ei toimi. Pitää olla ihan koneesta lähtöisin pieni kulutus 
Sillä osaa olla yllättävän iso ero kulutuksessa kaasupolkimen asennolla kun pidetään nopeus vakiona, tasaisella tiellä.
Helposti saa yli 1-1,5l/100km eroa.
Tosin Volvoissa ainakin ollu aika maltilliset ennakot osakaasualueella, luultavasti osittain mukavuus edellä = helppo ylläpitää nopeus eikä ole niin herkkä kaasu ajossa.
Esim. C5 citikassa (jota tuli enemmän ihmeteltyä livedata päällä) on se 'tietty' kapea kaasupolkimen alue, jolloin ennakko on yli 40 astetta ja siten myös menee yllättävän pienellä.
Kulutusmittarin sai näyttämään alle 5l/100km tasaisella tiellä ajaessa n. 70-80km/h, siten että nopeus pysyi siinä (pidemmän aikaa).
Jos ei ollut niin tarkka polkimen kanssa, vaan painoikin enemmän kuin tarpeen, ennakko oli huomattavasti alhaisempi ja kulutusmittari näytti n. 6-6,5l/100km - ja edelleen , nopeus pysyi samana.
Toki tuohon, että miten paljon voi olla ennakkoa ilman ongelmia osakaasualueella ja pienellä kuormituksella, siihen vaikuttaa monta eri muuttujaa.. eli ei voi tosta noin vaan nostaa suoraa vaikka 30 asteesta 45 asteeseen koska toinen kone toimi sillä.
Ja toinen juttu on, että säätää seossuhteen laihemmalle kuin lambda=1 pienelle kuormitukselle ja osakaasulle.
Sitäkin kautta saa vähän kulutusta pienemmälle.
Se tosin vaatii mahdollisuuden pakottaa ecu open loop tilaan, ja luultavasti seossuhteisiin tulee enemmän tai vähemmän pientä heittelyä.