Moi,
Olen ollut pitkään poissa foorumilta mutta päätin kokeilla vieläkö salasanani kelpaa. Hyvä, kirjautuminen onnistui!
Ko. poissaolon aikana olen huomannut autoilun ja muutenkin maailman muuttuneen. Mediassakin puhutaan nykyisin vain sähköautoista tai hybrideistä. Lisäksi artikkeleja polttomootoriautojen valmistuksen lopettamisesta näkyy jatkuvasti. Nythän Volvokin on sen jo ilmoittanut. Lisäksi fossiilisen polttoaineen hintoja on suunniteltu korotettavaksi jne.
Vaikuttaa siis siltä että tällaiset suurimmaksi osaksi polttomoottoriautoihin ja niiden tekniikaan aikaisemmin keskittyneet kerhot ja clubit ovat pian menneisyyttä vai keskustellaanko täällä jatkossa pian sähkömoottorien tai akkujen virityksestä?
Itsekin olen nyt tajunnut, ettei omalla Volvollani S 70 R ole enää kuin romumetallin arvo jäljellä. Auto, johon olen sijoittanut kuitenkin paljon rahaa ja rakkautta on siis käytännössä arvoton, ympäristön pilaaja ja "fiksujen" ihmisten halveksima jätekasa.
Kyllähän se tietysti vähän harmittaa. Ei voi mitään. Kun on koko ikänsä ajanut Volvoilla ja vielä bensasellaisilla olo on jotenkin voi jopa sanoa katkera ellei pettynyt.
Nyt pitäisi siis heittää vanhat opit, auto ja asenteet nurkkaan ja hommata se tulevaisuuden ja maailman pelastaja - sähköauto. Näköjään täälläkin monet ovat sen jo tehneet.
Enpä tiedä oppiiko vanha koira enää uusia temppuja? Voisiko siis joku järkevällä ja uskottavalla tavalla perustella miksi minun pitäisi siis tehdä näin muutenkin kuin pian tulevan pakon edessä?

Vai eikö pitäisi?