Päivittely on jäänyt vähäisemmälle, mutta eipä ole paljoa tapahtunutkaan.
Mittarissa tällä hetkellä 524800km.
Alkaa koulut olla tältä erää käytynä ja uuden työpaikan johdosta täytyy myös kulkupeliä päivittää, joten tästä on aikomus luopua. Lähinnä työmatkan pituudesta johtuen, mutta myös siitä, että käyttöautoilun harrastaminen on alkanut käydä hermoille ja surettaisi uittaa tätä enää yhtään enempää tiesuolassa.
Viimeiset pari viikkoa tämä oli työn alla ja suoritin tärkeimmät huollot ja vikojen korjauksen ennen myyntiä.
Ovien alareunat olivat alkaneet kärsiä ja hitsailin 3 oveen paikan ja samalla takakaaren ruosteet hioin ja maalasin kevään jäljiltä. Myös niihin oviin piti tehdä jo paikkamaalauksia, mikä on yksi indikaattori, että talviajo saa riittää.
Jakopäällä oli ajettu omana aikana jo se lähes 100tkm, niin vaihdoin jakohihnan, vesipumpun, kiristinrullan sekä syöttöpumpun hihnan ja ajoitin syöttöpumpun uudestaan.

Polttoainetankki oli myös alkanut vuotamaan vanhuuttaan ja se joutui romulavalle. Hetken katselin käytettyjä ja totesin, että samanlaisia nekin on, joten tilasin uuden tankin ja kaikki siihen liittyvät tiivisteet. Uusi tankki oli valmiiksi pohjamaalattu ja suihkutin päälle pari kerrosta kiveniskumassaa. Pohjapuolelle suihkin myös kerroksen alustamassaa. Jos edes vähän estäisi ruostumista tulevaisuudessa.


Samalla, kun tankkia irrotin otin tukea pappamutkasta, joka jäikin käteen. Hieman tutkittuani totesin, että etuputkesta taaksepäin koko pakoputki on harvinaisen laho. Vaihtelin sitten myös pakoputken etuputkesta taaksepäin. ”Etuväliputkea” ei ollut saatavilla, niin tein sellaisen metritavarasta. Etuputki oli tyydyttävässä kunnossa ja menee vielä, mutta olisin senkin vaihtanut jos olisi yhtään helpommin saatavilla.


Myös perus huollot tein samalla ja vaihdoin Moottoriöljyt, öljynsuodattimen, polttoainesuodattimen, ilmansuodattimen ja vaihteistoöljyt.
Mittaristo on myös hieman temppuillut ja syyksi paljastui katkennut tripin nollauspainike, jonka rielaleet oli jumittaneet mittarin. Poistin ylimääräiset tavarat välistä ja sain mittarin taas toimimaan. Myös tripin nollauskin toimii napin korjauksen jälkeen ongelmitta.
Aiemmin keväällä hankin kaverilta tähän kesävanteiksi virgot. Vanteet olivat tyydyttävässä kunnossa, mutta hieman näytin niille hiekkapaperia ja maalia. En ruvennut enempää kittailemaan tmv. kun tarve oli saada vanteet heti alle. Niiden päälle tilasin uudet 195/60 15 kumit.

Tunnelmaa

Ensimmäistä kertaa taas maailmalla parin viikon tallissa seisomisen jälkeen.

Näillä mennään taas. Myynti-ilmoitus tulee, kun tulee.
