Taitavat kyllä vaihtaa koko hammastangon, mutta luultavasti lähettävät vanhan takaisin koska niissä on muistaakseni pantti.
Yksi vaihtoehto on hommata vaikkapa purkaamoilta käytettynä osa joka on samalla varaosanumerolla kun nyt autossasi oleva, vähemmän ajetusta tottakai.
Ja mikäli uutta haluat niin selvitä vaikkapa Volvon varaosapuolelta mikä hammastankosi varaosanumero on, ja sitten etsit esimerkiksi autodoc.fi sivustolta sopivan tarvikkeen ulkomailta tuolla varaosanumerolla, näiden hinta on huomattavasti halvempi kuin saman osan hinta Suomessa. (
Tässä toki aina riskinä että ei sovikaan ja palautus ulkomaille voi olla hankalaa)
Korjaamoa en osaa suositella, koska en pirkanmaalla asustele, mutta sanotaanko näin yleisesti että hammastangon vaihtoon saa melkeimpä aina laittaa vähintään sen 1000€ sisältäen osan + työt. Vastaavaisuudessa myös hammastangon elinikää voi pidentää sillä, että vaihtaa myös siihen säännöllisesti öljyt, näitähän ei missään korjaamoilla sen kummemmin kuulutella, koska ei taida kuulua minkään autovalmistajan huolto-ohjelmaan, vaan oletetaan että öljyt ovat ikuiset. Sellaista öljyä ei vain vielä valitettavasti ole keksitty.

Mitä tuohon P0420 koodiin tulee, niin tarkoittaa "Katalysaattorin teho heikentynyt (Bank 1)". Volvon lukijalla hommattu koodi olisi seuraavanlainen: ECM-0420 ja tässä lista mahdollisista syistä:
-Sytytyskatkos
-Imuvuoto imupuolella
-Ilmavuoto pakopuolella
-Viallinen lambda tunnistin
-Epätasainen polttoaineenpaine
-Epätasainen puristus
-Viallinen/Vaurioitunut katalysaattoriKuinka paljon autolla on ajettu ja kuinka huollettu, esimerkiksi polttoainesuodatin ja tulpat ovat tärkeässä asemassa tämän koodin kanssa.