RallyBaron  Samppasport

740 automaattivalot

  • 9 Vastauksia
  • 1098 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
740 automaattivalot
« : 16.02.2021, 21:58:09 »
Eli oikeastaan kysymys valokytkimistä kun nykyisessä 740ssä on ajovalot päällä myös 0 asennossa jos virrat on päällä ja ainoa ero ajovaloasentoon on ettei pitkiä saa päälle. Edellisessä taas sai valot kokonaan pois 0 asennossa kuten olettaisi.
Itse pidän enemmän vaihtoehdosta saada valot tarvittaessa kokonaan pois koska olen pari kertaa vahingossa tyhjentänyt akun ajovaloilla.
Voiko tuon siis muuttaa vain valokytkintä vaihtamalla? Minkään sulakkeen irrottaminen ei ainakaan poistanut kyseistä ominaisuutta.
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '88 Dodge Ram D250, '95 Mazda 323, '00 Ford Falcon Ute

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #1 : 16.02.2021, 22:15:32 »
Siis miten sulla voi jäädä ajovalot päälle 0 -asennossa ku just kerroit ett ne palaa vaan kun virrat on päällä...
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #2 : 16.02.2021, 22:45:35 »
Nii i, kun hän laittaa virrat päälle niin valot on päällä myös valokatkaisijan nolla asennossa.

Eikö edes sulake nro 25 vaikuta?

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #3 : 16.02.2021, 23:08:05 »
Joo tarkoitin siis että ovat jääneet päälle ja tyhjentäneet akun kun olen vaikka testannut jotain joka vaatii että sytytysvirta on päällä. Tietenkin kun pari kertaa sen tyhjentää alkaa ehkä muistamaan mutta haluaisin silti saada valot kokonaan pois vaikka virrat olisi päällä.
Sulake 25ttä ei ole ollenkaan
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '88 Dodge Ram D250, '95 Mazda 323, '00 Ford Falcon Ute

Kankikari

  • Vieras
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #4 : 16.02.2021, 23:22:19 »
Valokatkasijan takaa piti joku johto laittaa tyhjänä nököttävään liittimeen niin valot on pois aina kun 0 käännetty katkasija

Ei voi ulkoo muistaa mikä niistä johdoista.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1468
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #5 : 16.02.2021, 23:44:32 »
Mulla on kahdessa -90 vuosimallin 740 valot just noin kans että 0 asennossa jäävät palamaan virtojen ollessa päällä. Eikä joo parane sulakkeen irroituksesta kun ei sitä taida olla?. Sitten taas -94 940 volvossa 0 asennossa valot tosiaan on pois päältä. Tuota 0 asentoa tulee käytettyä yllättävän useasti loppupeleissä sillon kun valot siitä saa sammuksiin. Välillä kun autoa käytteleekin pihassa niin mukava napsasta valot pois päältä palamasta. Ja sitten taas vanhemmassa -89 740 on tuo 0 asento se huomiovalo asento eli parkki palaa edessä sillä 21w langalla. 

Mutta joo jos joku osaa sanoa mikä johto mihinkin niin vois kans modauksen tehdä niin että valot sammuu tuossa 0 asennossa.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2021, 23:52:35 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Tucci

  • Vieras
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #6 : 17.02.2021, 05:38:08 »
25 sulakkeen paikka on siinä taulun etureunassa, ei taempana, siinä missä on tuhkakupin irroituksen mekanismi. Viallinen vetokoukun sähkörasian pohja tekee noita ongelmia, ensimmäisenä liittimet irti sieltä peräkontista, taisi olla vasemalla takavalon vieressä.
Tämä 740, -91fl. sähköt tässä on ainakin osittain ellei kokonaan 1:1 940 -93 kanssa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #7 : 17.02.2021, 11:51:53 »
Oisko ollut paria eri katkasijaa

Joka tapauksessa päiväajovalot jos halusi käyttöön, piti kaivella tollanen katkasija missä 0-asennossa on pimeenä(paitti sitten kun kytket ne päivikset..)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #8 : 18.02.2021, 20:35:12 »
Näissäkö ei ole sitä pientä ruuvia valokatkaisijan vieressä 900-ja P80 Volvojen tapaan, jota kääntämällä saa valot pois O asennossa? Näppärä ominaisuus, joka saisi olla uudemmissakin.
a car you can believe in

Poissa Tomi426

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 automaattivalot
« Vastaus #9 : 24.02.2021, 19:50:03 »
Ratkaisu löytyi. Laitoin vanhemman vuosimallin valokytkimen ja sillä valot saa kokonaan pois vaikka virrat on päällä.
Volvot: '97 S70 GLT, '85 760 Turbo Intercooler, '90 740 GL
+ '76 Datsun 100A, '93 Lada 1500, '83 Daihatsu Charade, '88 Dodge Ram D250, '95 Mazda 323, '00 Ford Falcon Ute

 

RallyBaron  Samppasport