Toisaalta jos miettii niin suomen markkinat niin järjettömän pienet ettei paljoa paina autonvalmistajien suunnitelmissa.
Suomeen rekisteröidään 1,5 tuhannesosaa henkilöautojen vuosituotannosta

Silti muutama vuosi sitten olimme maailman johtava maa kaikkien ajoneuvojen määrässä/capita lukemalla 1,07 Andorran ollessa tuntumassa 1,05. Amerikkalaiset -muka pyörillä- 0,84

Halpaa on ajo ja ajattele se vaivattomuus kun ei tarvitse lähteä tankille. Aamulla otat vain johdon seinästä kun lähdet töihin. Tai sitte lataa vaikka viikonloppuna autoa. Suurella osalla niin lyhyt työmatka että menee yhdellä latauksella viikko. Ajelee vain abc:n ohi ja kattoo kun ihmiset lumituiskussa tankkailee autojaan 
Ei tuota DeeNelostakaan usein tarvii tankille viedä

. Minulla on talossa 32A pääsulakkeet ja seinästä saa 16A. Yöllä lämmitetään varaavaa laattaa ja päivällä tasataan kattolämmöllä ja tulisijalla. Lisänä vielä tuuletuksen lisälämmitys. Kun AinaValmiin kiukaan kytkee lämmitysteholle, pudotetaan muuta kuormaa pois. Sähkömiehen arvion mukaan latauslaitteen seuraksi pitäisi hankkia 64 sulakkeet ja varmistaa johtimien mitoitus.
Ihan melkein ilmaiseksi tuollaiset järjestelyt varmasti hoituvat. Perus- ja siirtomaksut luultavasti tuplattaisiin ja ydin, miksi talo kuuluu kehnoon energialuokkaan ja sama sähkö autoon taas on ympäristöteko

?
Meillä on sentää ydinvoimaa ja tuulivoimaloita, pääkaupunkiseudun sähköautokeskittymässä ei tuulimyllyjä näe, savupiippuja kyllä.