Hyvännäköistä jälkeä tulee, ilo seurata topicia 
Kiitoksia! Irrallisen koneen fiksaaminen onkin näköjään yllättävän mielekästä puuhaa, ja kun kesäänkin on vielä aikaa, niin voi rauhassa askarrella ja ehkä vähän järjenkin kanssa

Tämmösestä läjästä pitäisi kasata joku moottorin tapainen, tosin vesipumppu yms. juttua on jäänyt kuvasta:

Eilen menin kasailemaan konetta, ajatuksena oli että laittaisin uudet männänrenkaat mäntiin, ja männät lohkoon. Onneks kuitenkin tuli mitattua renkaiden katkosvälys ennen asennusyritystä, renkaiden päät kun menivätkin vajaan 0,5mm päällekkäin... No, sopivia välyksiä kun ei ollut tiedossa niin en alkanut räpeltämään sen enempää männänrenkaitten parissa, vaan kaivelin kannen esiin, ja nakkasin siihen uudet venttiilit paikalleen.
Tänään olikin tiedossa oikeat katkosvälykset, niin palasinpa sitten takaisin mäntien pariin. Puristusrenkaisiin viilasin 0,40mm välyksen, ja öljyrenkaisiin 0,30mm.

Käytin teippiä tuossa merkkinä, niin näki aina suurinpiirtein, että miten paljon on otettu. Luulin että tuo männänrengas ois kovaa tavaraa viilata, mutta suht kepeästihän tuo menikin. Kampurankin iskin paikalleen uusien laakereiden kera, sekä kokeeksi yhden männän. Momenttiin en vielä laittanut (tämä nyt minulle itsellenikin tähän muistutukseksi

) Pikaisella mittauksella mäntä taisi jäädä jotain 0,6mm alle lohkon tason, liekkö tuo nyt sitten hyvä juttu vai ei
