Eipä tullut kesän aikana hirveämmin kilometrejä Volvolle, ei oikeastaan ainuttakaan edellisen kirjoituksen jälkeen. Jenkin leimansaannin jälkeen ajelin Aman katokseen jemmaan. Toissapäivänä tuli kuitenkin mieleen starttailla Volvoa, pitihän nyt ennen leiman umpeutumista ajella paikat vetreiksi, että saa uuden leiman. Käynnistymiseen tarvittiin akun lataaminen (oli purkaantunut tyhjäksi) sekä bensaa kaasariin, siitäpä se sitten jyrähti tulille, kävi lämpimäksi ja sylkäisi nesteet pihalle paisarista. Vaatis varmaan uuden syylärin, johan tuota on aikasemmin yritetty putsailla ja korjailla termarin vaihdolla yms.
Tänään sitten käytin katsastuksessa, ja leima paperiin ilman huomautuksia

tosin ihan putkeen tämä reissu ei mennyt, virta loppui katsastusaseman pihaan, onneksi heillä oli buusteri minkä avulla täräyteltiin tulille että sai katsastuksen hoidettua. Sama homma sitten katsastuksen jälkeen, nosturilta ei inahtanutkaan omin voimin, buusterilla jälleen iskua että pääs etenemään. Siitä sitten ajelin työpaikalle selvittelemään vikaa, akussa jännitettä 11,8V, purkautumisen testasin irroittamalla akun plussakaapelin ja ampeerimittarilla mittasin navan ja kaapelin välistä, mutta ei näyttänyt sekään purkautumisen merkkejä

Sitten mittasin latausjänniteen, tyhjäkäynnillä ei lataa melkeinpä ollenkaan, nostin kierroksen johonkin kolmeen tonniin ja sitten näytti 14V. Lie sitten laturi sökö, pitänee ostaa uusi.
Tämän jälkeen vaihoin vielä moottoriöljyt ja suodattimen, lopuksi pesin koko kotteron.

Kylkilistat ei oo vieläkään linjassa

Seuraavia "isoja hommia" vois olla hammastanko-ohjauksen ja ruiskutuksen miettiminen. Tosiaankin miettiminen vasta, molempiin asioihin pitänee perehtyä kunnolla ennen toteuttamista

Syyskuussa olisi Lahdessa Amazon 60V juhlatreffit. Sinne vois melkeinpä päräyttää, jos auto on kunnossa ja säät sallii.