Tulipa koeajettua uusi X5 plug-in hybrid (normaaleilla renkailla). Oli jotenkin laivamaisempi ja jousitus toimi paremmin verrattuna muutama vuosi sitten koeajamaani X5 2.5d:hen.
Tuossahan on bensakone ja sähkömoottori on ennen vaihteistoa. Sähköajo onnistui hyvinkin Helsingin keskustassa ja jos bensamoottori tuli mukaan, sen ääntä oikein kuulunut, mutta asian havaitsin käyntinopeusviisarin liikahtamisesta.
En vielä mitään syväkoeajoa tehnyt, mutta pintapuolisesti vaikutti kyllä pätevältä. Lisävarusteita oli ruksittu jonkin verran ja 100 000 euroa oli hintalappu.
Pienet ja normaalit renkaat näköjään kannattaa Suomessa olla, jotta mukavuus on hyvällä tasolla, vaikka auto muuten on jo perusrakenteeltaan iäkkäämpi kuin esimerkiksi uusi XC90.
Sähkön käyttö ja bensan mukaantulo oli siis jotenkin "pehmeästi" toteutettu, ei tuntunut nykäisyä, ei tuntunut mitään. Sokkona jos joku olisi kyydissä, ei välttämättä osaisi sanoa milloin vetää mikäkin kone.
Vetokyky tuossa on 2700 kg, ihan ok (normiversiossa 3500 kg).