Tuo sähköautoilu säilyy kuriositeettina niin kauan, kuin sopivaa infraa ei saada yhtä mutkattomaan käyttöön, kuin mitä auton tankkaus on. Myös hinnat ovat aivan järjettömiä auton ominaisuuksiin nähden, Opel Ampera alkaen 42 762,55€.

Ampera ei tosin ole täyssähköauto, vaan sisältää myös bensamoottorin, mutta lähempänä näitä tavan autoja, toisin kuin Teslat ja Fiskerit.
Siihen infraan pitäisi panostaa _paljon_ enemmän, kuin rakentamalla johonkin Jumbon parkkihalliin pari latauspistettä jne...
Normaalissa taloyhtiössä kun jo sisätilanlämmittimen käyttö aiheuttaa lämmitystolppien sulakkeiden paukkumisia, syöttökaapeleiden vaihtotarpeita yms... joka aiheuttaa yleensä lämmittimen käyttökiellon, koska se on se halvin vaihtoehto, niin tuollaisen kaiken kattavan kotilatausinfran rakentaminen omakotitaloasumisen ulkopuolelle ei ole mikään ihan pieni juttu.
Kannattaa myös muistaa, että pakkanen leikkaa akkukestoa aika reilusti, olkoon käytetty teknologia mikä tahansa. Auton lämmitykseen palaa myös energiaa, hukkalämpöä kun ei sähköautossa synny. Webastolla ja lisätankilla tai vastaavalla tosin ehkä helpoin toteuttaa, mutta monta asiaa tuossa on ratkaistavana, jos sähköautoilusta halutaan tehdä muutakin kuin muutaman erikoisuus.
Vähän sellainen muna-kana tilanne tuo.