Tähän väliin voisi laittaa kolarivideon uudehko Rellu vs. vanha Volvo
. Joillekkin on tärkeää se että perheellä on alla turvallinen auto eikä halua siitä maksaa paljoa.
Aika kuollut kortti tämä. Jokainen tässä maailmassa tajuaa kyllä sen, että kunnon tömäyksessä moderni auto on ehjänä turvallisempi. Jos tuo kyseinen Modus olisi rämäytetty päin Volvon ikäistä Fiatia, Seatia, Volkkaria tjsp, olisi niitä nuken palasia kaivettu hydraulileikkureilla takapenkin takapuolelta...

Tuo 3v takuu/100tkm on kyllä hyvä, mutta tämä ei herätä luottamusta takuuehdoissa 
Dacia antaa 2 vuoden takuun maalaukselle ja maalatuille osille (sivupeilit, puskurit) alkaen uuden auton toimituspäivämäärästä Dacialta.
Eli maalitakuu alkaa, kun auto lähtee tehtaalta. Ei silloin, kun asiakas saa auton 
Joo, suomessakun vielä ollaan niin
aina pitäisi uusi auto uittaa koteloöljyssä ennen metrinkään ajoa. AutoBildissä oli Kia Soulin kestotesti jokunen vuosi sitten, ja oliko nyt 80tkm jälkeen korin helmarakenteet olivat helmojen sisältä käytännöstä läpilahot!

Välivahvikkeet olivat ruostuneet irti kotelon seinistä = paperia törmäystilanteessa. Ulospäin auto "Oli kuin uusi" ja käsittääkseni kestotesti oli ajettu vielä jossain euroopassa pörräten, ei pohjoiseuroopassa.
Samahan se oli oma vm. 2000 60 Punto. Uutena "luokkansa turvallisin" ja tämä minunkin oli (11v vanhana) ulospäin "kuin pakasta vedetty". Totuus oli karu kun 5cm reikää helmassa alettiin avaamaan, koko korirakenne lahonnut käytännössä poikki auton puolivälistä, ruoste alkanut jylläämään koteloiden sisäpuolella.
Ja "pikkukolhaistua" autoa hankkiessa kannattaa muistaa, että metallirakenne on mieleniintoinen asia. Oikeasta suunnasta tulleen "kolauksen" jälkeen saattaa korirakenteen jännitys olla kadonnut vaikka kori ei olisikaan vääntynyt. Ilmenee nitinöinä/natinoina, auto saattaa silti törmäyksessä olla edelleen turvallinen, mutta korin vääntöjäykkyys on vain kärsinyt.
Nykyisten autojen kohdalla tämä "ongelma" tosin ei ihan niin herkästi ilmene, kuin vielä joskus 90-luvulla.