Oulussa oli reilu viikko sitten Auto-outletin järjestämä koeajotilaisuus. Satuin lähteämään töistä illalla kun Yrttipellontiellä ajelivat. Hieno auto, mutta muutama siinä sanoi että sisältä laatu oli vähän pettymys. Kuulema Koskeniskan ghetton alueella olisi jo 3 Teslaa. Ja tiedä vaikka noista kymmennestä koeajajasta pari ostaisi myös tuommoisen.
Tuulilasin koeajossahan tuota laatua myös moitittiin. Ei ole "100 000 euron auton laatuinen". Ulkonäkö on hyvä, olen erehtynyt luulemaan Maseratiksi kaueampaa

Tuulilasissa myös mainittiin, että tavallisesta pistokkeesta jos lataa akkua, kestää yli 24 tuntia lataus tyhjästä täydeksi. Ajoivat sekalaisessa ajossa 250 km akulla, eli paljon jäi luvatusta, mutta "ok".
Mielenkiintoista olisi tietää miten latautuu talvella akut... jos esimerkiksi jättää lentokentälle parkkiin viikoksi -20 astetta ulkona, pääseekö vielä kotiin? Sama ongelmahan on tietenkin muissakin sähköautoissa, miten ladataan akkuja kylmällä? Tai laskettelumatka Himokselle, -20 astetta, akut tyhjänä Tampereella, laitat lataukseen... kestää 24h normipistokkeesta lataus.
Kotona lämmin talli ja 3-vaihepistoke, töissä, lämmin talli ja 3-vaihepistoke?
Perheautona rajallinen, kantavuus hieman yli 400 kg, eli kookas perhe kun on autossa, niin eipä paljon mahdu tavaraa enää kyläilymatkalle mummon luokse?
Suorituskykyhän on enemmän kuin riittävä muuten.