Tuli tuossa syksyllä vaihdettua vihdoinkin Volvojen pariin, pienestä pitäen istunut Volvoissa joten eikös se aika luontevaa ole

Eli käyttöautona (ehkä myös harrastepelinä

) toimii kakkoskoppanen V70, sillä parhaimmalla yhdistelmällä eli T5+manuaali. Edellisten omistajien ajoilta autoon on asennettu:
- 3” downpipe
- Ferrita cat-back
- bsr softa
- BC racing alustasarja
Olin myös katsovinani että ”japanifold” mikälie pakosarja olikaan löytyisi.
Varusteina mm:
-automaattisesti himmentyvä taustapeili (laavalamppu-efektillä)
-musta nahkasisusta
-kuljettajan penkki sähköllä ja muistilla
-sähköisesti kääntyvät sivupeilit
-automaatti-ilmastointi
-12v-pistoke kontissa

Tämän näköisenä laite tuli minulle, alla helevetin kierot momon 18” vanteet. Onneksi niillä ei tarvinnu kuitenkaan kauaa ajella, lumet tuli maahan ja talvikumien aika.

Alkuperäiset suht hyväkuntoiset 17” Thorit tuli siis mukaan, sopii kyllä yllättävän hyvin tuohon laivaan. Tuli vaihdettua Philipsin led-ajovalopolttimot, pahoittelut kaikille vastaan ajaville (ei vaan apparin puoli sokaisi aiemmin kun ei ollut kiinnitetty korkeudensäädön moottoria kunnolla.) Yllättävän hyvä lisäys valotehoon, ja lisäpitkinä toki löytyykin NBB Alpha 225 ledit.


Tämän jälkeen asentelin ahtopainemittaria ja huomasin ahtojen jäävän 0.6-0.7 bariin ja olihan ne vedotkin hieman kadoksissa. Kokeiluun osui IPD:n hd tcv, ja ahdot pysyvät nyt siellä 1.2-1.3 barin tuntumassa täyskaasulla. Eihän nää olevinaan tehokkaat etuvedot mitään herkkua talvella oo, jos kesää oottelis

To-do lista keväälle:
-ruosteettomat etuovet
-uudet kesävanteet
-etujarruremontti
-korinväriset listat
Ja kyllä ne vihreät suuttimet ja 19/20T houkuttelisi myös

Jos joltain löytyy ärrän osia, saa tarjota! Etenkin jarruosat ja etupuskuri kiinnostaa!

Tollaset kesäkiekot tuli haettua, tosiaan AXE EX18 ccv3 malliset, 19” ja edessä 8.5” leveät ja takana 9.5” leviät. Tekis mieli lyödä alle





Pitäis se lippa tilata ja perää hieman pudottaa vielä

ja ne ruosteet korjata...