Joo on tk kytkin oikein. Ja ei oo normaalia tämä leijailu mitä nyt tekee, ei oo tää ennen tai muukaan volvo millä ajanu näin käyttäytynyt
Kun auto liikkuu niin tyhjäkäynti kierrokset nostetaan jonnekkin 1250rpm(?) nurkille ulkomuistista lh 2.4, voi olla että sillekkin oli omia karttoja ja riippui tilanteesta. Auto paikallaan laskee sinne 750rpm nurkille.
Tämä on ihan oikeaa toimintaa manuaalissa, mutta vaatii toimivan nopeustiedon eculle mittaristolta (mikä yleensä rikki).
Ideana ilmeisesti vähemmän töksähtelevää vaihteenvaihtoa (itseasiassa uudemmissa autoissa nostetaan vielä enemmän päästöjen vähentämiseksi vaihdon aikana).
Mulla kolmessa tehnyt kuten kuuluukin sekä jokaisessa minkä lh 2.4 karttoja katsonut, kierrokset varmasti vaihtelee eri ecujen kesken.
Kokeile putsata se tyhjäkäyntisäädin jos jumittelee. Jos (oikeestaan kun) jumittaa niin voi käydä liian korkealla (tai matalalla) kierroksilla. Ne aika hirveässä kunnossa aina jos ei ole putsattu.
Ja se kansipahvi tsekkaus on ihan hyvä katsoa jos tuo putsailu ei auta tai pahenna kolmella käyntiä.
EDIT: Taitaa nopeus vaikuttaa tuohon, +80kmh nostaa lähemmäs 1500rpm ja nurkka ajossa n. 1000rpm ja tiputtaa 750rpm kun pysähtyy. Mulla toi kiekkamittari näyttää vähän mitä sattuu niin sinnepäin arvottuja -92 B230FB:stä.
