Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon

  • 31 Vastauksia
  • 25883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #15 : 25.12.2011, 17:46:32 »
Itellä XC 60 2011 ja ilman lämpömittaria, titääkö joku saako näyttöön jollain tavalla mottorin lämpötilan?

Ei saa moottorin lämpötilaa mittaristoon, mutta on olemassa erilliä laitteita, jolla sen lämpötilan saa näkymään obd-pistokkeen kautta erilliseen näyttöön, ei kuitenkaan volvolta saatavilla.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1621
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #16 : 25.12.2011, 18:05:57 »
Laitetaas kanssa kommentti:
Minä kun en ajattele järjellä  :o  vaan tunnen tunteella ja ihan fyysisesti käsilläni, että paffit syylärin edessä edesauttaa moottorin lämpiämistä normaaliin käyntilämpötilaan, mistä myös jälkiasennettu mittari todistaa tunteen lisäksi.
Lämmityslaite ottaa pakkasella aikasta paljon lämpöä pois moottorin jäähdytysnesteestä ja jos moottorin rasitus ei kykene tuottamaan tarpeeksi lämpöä, niin ei se neste kuumenemaan pääse. Kovalla pakkasella auttaa tietysti lisälämmitin, muttei sekään autuaaksi tee.
Maski kokonaan ummessa jopa jäähdyttimen alavesiletku on lämmin, ohjaus on kesäisen kevyt, samoin vaihteet, ilman ei edes ylävesiletku tahdo lämmetä. Kesällä mittari näyttää 88-89 astetta, näin pikku pakkasella 87-88 ja heti jos tulee moottorijarrutus ts. polttoaineensyöttö katkeaa, aste lukemat alkaa putoamaan. 
Imuilman lämpötiloissa on kaikkein suurimmat heitot 0-kelissä. Alaosa ummessa jotain 25-35 astetta ja ilman pahvia 3-6 astetta, nämä ajossa ja siksi alaosa auki näillä keleillä. Vielä kun saisi moottoriöljyjen lämpötilan näkyviin.
Autona V70 D5 man. -08.

Autossani oleva ScanGaugeII-mittari. Oikeen lähikuva  ::)
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo


Poissa vekang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #18 : 01.01.2012, 12:54:21 »
Termostaatti vika...

Mulla teki just saman tänään(V70 -10 2.4 D, 200tkm). Vaikuttaisi tosiaan termarivialta, mutta pitänee käytättää volvolla huomenna. Selkisikö vika jo Volovov70:llä?
XC70 ja C202

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #19 : 02.01.2012, 21:24:17 »
Eikös imuilman pitäisi olla mahdollisimman viileää (sitoo enemmän happea) kuin lämmintä. Sitä varten on asennettu coolerit? Vielä en ole ajanut mittarit kiinni auttoiko termarin vaihto. Näppituntuma on että lämppäristä tulee lämpimämäpää kuin ennen.

Poissa vekang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #20 : 03.01.2012, 21:55:47 »
Vikailmoitus katosi itsestään ja Volvolla sanoivat, että tarkkaillaan ja palataan, mikäli uusii tempun...
XC70 ja C202

Poissa volovov70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #21 : 05.01.2012, 13:42:52 »
Termostaatti vika ja hankalassa paikassa vaihdon kannalta. kannattaa vaihdattaa sinisellä, ohjeaika alle 1,5 tuntia vaikka aikaa vaihtamiseen menee tuplat...
. Missä termari tarkalleen on?
V70

Poissa turre

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #22 : 19.01.2012, 20:14:44 »
Moottorin takana. Pitää irroittaa mm. egr, akku ja sitten käsikopelolla irroittaa... Vitsimäinen homma kaiken
kaikenkaikkiaan uusinta.
Volvo 245 M50B25 TIC

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #23 : 21.01.2012, 09:31:25 »
Onko näissä D5:ssa useampi termati. Minä vaihdoin omaani tämän termarin joka on moottorin etupuolella edestä katsottuna vasemmalla paksun ylävesiletkun "päässä" sellaisessa kotelossa. Olisin liittänyt kuvan mutta en osaa. Lämmöt matka-ajossa  -6 asteen pakkasella 87-90 astetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #24 : 21.01.2012, 10:56:01 »
Onko näissä D5:ssa useampi termari.

Ei oo, mutta D5 moottoreita on useampi, sulla lienee D5244T4 joka on siitä alkuperäisestä D5:sta seuraava kehitysversio, tuon kehitysversion jälkeen on tullut.... hmm.. ehkä kymmenkunta eri varianttia, suurimpien erojen yleensä ollen polttoaine- ja turbojärjestelmässä, eroja toki on sitten myös muissa osissa jonkinverran, kuten jäähdytysjärjestelmässä.
Itse en nyt yhtään muista, että mikä versio se oli, jossa tuo termari oli tuola takana, mutta 2010 mallein paikkeilla se oli...   ehkä joku D5244T10 tai T14...  ei muista :D

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #25 : 24.01.2012, 20:56:07 »
136 kW MK3 9/07

Poissa volovov70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #26 : 31.01.2012, 22:16:32 »
Kyllä se nyt alkaa vaikuttamaan siltä että termostaatti on tosiaan viallinen, tuosssa ajelin vajaa 100km -22 pakkasessa ja auto on todella kylmä, lisälämmitin päällä mutta eipä siitäkään paljon iloa ole. Huomenna soitto wetterille mitä tuon kanssa tehtäisiin.
Maskiakin vois vielä kokeilla peitellä.
Entinen -01 v70 2.5d oli kyllä huomattavasti lämpimämpi vaikka siinä ei webastoa ollutkaan..
V70

Poissa volovov70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #27 : 01.02.2012, 13:09:12 »
Kylläpä alkoi lämpenemään paremmin kun laittoi keulan umpeen, sama pakkanen ku eilen ja pikku testilenkin jälkeen kyllä huomas eron. Pitää vaan olla varovainen ku ei oo sitä lämpömittaria.
Pitänee ostaa tai tehä tommonen kunnon viimasuoja kun nyt väsäsin tommosesta ruskeesta pahvista, eipä oo mikään kaunistus, mutta selvis ainakin että on positiivinen vaikutus.
V70

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #28 : 01.02.2012, 21:20:39 »
En usko, että niin kauan kun ulkolämpötila on jatkuvasti nollan alapuolella olisi pienintäkään riskiä kiehauttaa moottoria vaikka kuinka muuraisit keulan umpeen. Aina senverran ajoviimaa pääsee moottoritilaan ja jäädytysjärjestelmät on näihin keleihin ylimitoitetut hyvän matkaa missä me elämme.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa hannutt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -10 Jäähd. järjest. vaatii huollon
« Vastaus #29 : 25.02.2012, 19:35:20 »
Kuulin tänään sellasen tiedon, että on ollut flektin korjauskamppanja. Itselläni eilen tuli tuo vastaava virhe kun olin ajellut 150km -5asteen pakkasessa. Auto tuntui kylmältä, kun pysähdyin niin flekti huusi kun viimestä päivää. Tänään ajellut lyhyttä lenkkiä, ei ongelmia. Auto on vm 2010 S80 D5

 

RallyBaron  Samppasport