Jos ennakot on jo nakurajalla niin ei sieltä hirveesti pysty puristaan niitä säätämällä.. JOS seokset kohillaan. Toki paineita alemmas ja sitä kautta lähtä hakemaan tehoja. Onko sulla orkkis kello siellä paikallaan? Ei pitäisi ahtaa kyllä ilman magneettiventtiiliä kuin se 0,3-0,4bar. Venttiili varmasti ehjä/ei vuoda?
Kyllä se 19t alkaa joka tapauksessa olla tapissa tuotoltaan.
Käytännössä samat väännöt ja tehot tuli 1,2-1,3 bar maksimiahdoilla samalla ahtimella.
Joo eihän tuo hipputeho ikinä tullu tuolla ahto"piikillä"

tuota magneettiventiiliä en ole miettinny ikinä sen tarkemmin.
tässä sen minkä tiedän.
kun oli vakio 16t kiinni niin se perusahdot oli just toi 0.4bar.
kun pari vuotta sitten laitoin tuon portatun 19t kiinni niin "liian suuri" ahtopaine ongelma alkoi.
En millään saannut ahtoja alle 1.3bar kuin ventiili oli kiinni.
Mulla oli ahtoja 1.1bar kun hukkaportti oli ruuvattu auki

ja magneettiventiilli kiinni.
Eli ahdin "näytti kyntensä" jo sillon.
Nyt 2011 ahdinta kavi huollossa ja samalla siivet leikattiin.
ja inostion porttaman loputkin reiät ahtimesta!
nyt kun magneettiventiili on pois niin perusahdot huitelee tuossa 0.6-0.7bar paikeilla.
Ja tanko on säädetty (pidensin sen) niin että se on puoli - kierros kireällä siitä kun se ilman vetämistä putoaa paikalleen.
Eli en osa sanoa onko magneettiventiili kunnossa vai ei.P
pitääpä lainata Don:in autosta magneettiventiili joku kaunis ilta ja kokeilla!
Olis se munkin mielestä hienoa jos ei tuo ahdin pukkaisi noin panljon ahtoja ja pystyisi kiristämään tankoa siihen missä se kuuluu olla! Ehkä silloinkin ne ahdot pysyisi vähän korkeimilla kierroksilla!
eli kiitos kun oto tuo magneettiventiilin puheeksi... pitääpäs tarkistaa sitä "just in case"
Mitä noita sun tehokäyriä uudemman kerran silmäilin niin jos haluat tota hioa vielä niin ohjelmaan tasanen 1.3bar ahtopaine jolloin toi vääntöpiikki tasaantuu ja mahdollisesti myös ylös tulee vähän lisää huipputehoakin. Samaten ennakot hiottava kohdalleen että ei takuulla naulaa ja soosit laajakaistalla kohdalleen. Tarkottaa siis käytännössä penkissä säätämistä ja ohjelma uusiksi. En kyllä ymmärrä mitä haet vielä tolla 19Tllä? Eli mikä pointti on enää sillä tehdä mitään koska eihän tossa sun motissa ja setupissa mitään muuta vikaa ole kuin ohjelman hienosäätö ja liian pieni ahdin. 
Joo... nythän on vain perus "isolastu" paikallaan joka on hankittu koska se oli sopiva suuttimille ja IMM:lle.
En tiedä

että miten se noille GLt nokille ja kaasuläpälle reagoi kun kokemusta noitten softien tukitsemiseta puuttuu. Ja eihän se taatustikaan ole siipileikatulle 19t:lle sopvitettu jossa paineiden pitäisi tulle vähän korkeammalla kierrosalueella.
Lastun pitäisi antaa noin 1.3bar-1.5bar ahtoja mutta toistaiseksi en ole niin vähän ahtoja nähny.
Se ehkä selittää että kone on mahdollisesti nakuttanu laihalla penkissä kun ohjelman ahtokäyrä ei vastaa ahtimen tuottoa/toimintakierrosaluetta.
Joo tuo 19t on pieni ja söpö... ja lastu ei oikein ole 100% oikea.
Custom ohjelma on seuraava askel, ja on projektin alusta asti ollut suunnitelmissa. jotta kokonpanosta saa sen tehon mitä on mahdollista!
Sen verran tuo nykinen laajakaista näyttä että kaasua painatessa niin lukema on rikkaalla eikä laihalla. Elikkä mitään välitöntä vaaraa tuskin koneelle on!
Ja vesiruutta on siellä lisävakutuksena kunnse custom lastu on tehty.
custom softa on tarkoitus muuten tehdä ilman vesiruiskua! koska en halua säätää konetta sen mukaan että onko pissanpojannestettä

Sitten kun kaikki on säädöissä niin silloin vasta ruutta otetaan läyttöön ja katsotaan "mitäs sieltä tulee"