Dinitrol alumiinimaali, motonetista 
Kiitos, olin jo ite unohtanu mitä töhnää käytin

muistan sen etä maali tai kestää 750c lämpöä (tai jotain sitä luokkaa)
ja kestääkö rasvoja yms?
nopea vastaus: Kyllä
vastaus joka perustuisi "tietelliseen menetelmään"

(Insinööripuoleni näkyy tässä)
Liian aikaisinta sanoa.
Putsasin putsasin ja sitten putsasin.
sen jälkeen lämmitin kuumailmapuhaltimella lohkoa kunnes se oli edes haalea.
(ei ainakaan kylmää)
Sitten maalasin.
sen jälkeen kiinnitn puhaltimen jottaa se lämmitäisi lohkoa vähän aikaa. jotta maali ei heti jäähtyisi kun lohkon lämpö katoaa talliin.
Tämän jälkeen lohko oli porattavana ja plaanattavana.
kansipaikka pudisti lohkon sisältä vanhasta palaneesta öljystä jollain tehokkaammalla litkulla. (ei ole tietoa mikä puhdistusaine).
kun sain lohkon takaisin niin maali oli ohentunut jostain kohdista ja lohkon oma väri paisto tietystä kohdista läpi.
Koneella ajettu nyt vähän yli 10 000km ja vuoden ollut käytössä. Kesä ja talvi.
toistaiseksi näyttäisi siltä että lohkossa on pysynyt maali kiinni.
Mutta yhdestä lohkosta ja yhden vuoden käytöstä ei voi päätellä mitään lopullista varmaa vastausta.
mutta jos muutamilla muilla on urheiluhenkeä ja voi kokeilla toistaa tämän menetelmän niin tämän jälkeen voi vetää johtopäätöksen kestääkö rasvoija vai ei.
Ja pitkän ajan käyttö mikä tilanne on esim 5 vuoden ja 100 000km päästä on täysin tuntematon.
Mutu tuntuma on kuitenkin että toimii ja kestäisi.
Muuta: maalasin myös laatikon samalla aineella.
Ja vielä lakkan päälle.
väristä tuli heti paljon himmeäpi.
"mattahopea". tai kirkaan harmaa.
Vinkkinä että moottorilohkoihin löytyy omaa maaliakin!
Niitten maalien mukaan tulee vamraan hyvät ohjeet ja ne on luutavasti tieteellisellä menetelmällä kehitettyjä.