Jeps..
Eilen vaihdoin rakkineeseen vähänajetun mutta satavarmasti ehjän kaasuläppäkotelon. Aiemmin paikalla olevassa kaasuläpässä kuului pienehkö sivuääni itse sähkömoottorin puolelta (ritinä tai rätinä, miten kukin sen ottaa) joka kuului kun kaveri painelee kaasupoljinta ja toinen kuuntelee.
Kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen auto kävi kuin ihmisen mieli. Auto kävi hienosti eikä uusia vikakoodeja ilmaantunut. Testilenkillä (n. 5km) auto toimi suht moitteetta, yksi nykäsy oli, mutta en siihen kiinnittänyt juuri huomiota.
Tänään kun innoissani menin hallille pesemää autoa ja putsailemaan paikkoja remonttien jäljiltä niin jälleen sama, ei käynnisty, ajonesto, moottorin rajoitettu suorituskyky..
Hetken pohdittuani asiaa, päätin laittaa akun lataukseen ja touhuilin sekä ihmettelin mikä kumma voi olla. Hetken latauksen jälkeen auto lähtikin käymään, hieman oikutellen ja ilmoittaen rajoitetusta suorituskyvystä.
Tajusin että kaasuläpän vaihdon aikana akku oli ollut myös latauksessa joka myös ilmeisesti antoi auton käydä ilman vikoja. Nykäsy testilenkillä saattoi myös johtua tästä latauksen puutteellisuudesta tai viallisesta toiminnasta.
Näin ollen alan kääntyä
Laatikkovian jo aiemmin ilmoittaman mahdolliselle laturivialle ja laitoin uuden laturin tilaukseen.
Olisi varmaa pitäny tarttua tarjoukseen jo aiemmin

Onko näin äkkiseltään kenelläkään kokemusta kolmoskoppasen laturin vaihdosta?