Samppasport  Futurez

B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot

  • 27 Vastauksia
  • 12157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« : 22.11.2011, 14:08:30 »
Käretön sytytys, puola ja se etu-umpion kupeessa oleva sytkän vahvistaja myös bochilaisia. Siitä mutikasta menee 5 johtoa, jakajalle se liitin, puolan maahan, puolan virtaan, sitten ilmeisesti vahvistajan oma maajohto ja vielä jää yksi jossa on suojattu liitin, jos en väärin muista niin se tuli johonkin potikkaan joka oli kiinni siinä konehuoneessa iskaritolpan etupuolella, onko se mikä potikka ja tarvitseeko sitä? Rakennan jokkisautoa niin kaikki jonninjoutava jää pois, eli mikä on se potikka johon se johto menee, tuleeko esim jatkuva virta kun auto on käynnissä vai?

Toivottavasti tuosta saa jotain selvää  :idiot2:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #1 : 22.11.2011, 20:26:27 »
Eikö B200K pitäisi olla RENIX sytty?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #2 : 22.11.2011, 21:33:41 »
Eikö B200K pitäisi olla RENIX sytty?
ei, renix on vain 700 sarjassa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #3 : 22.11.2011, 21:41:00 »
ei, renix on vain 700 sarjassa.
Kuin myös 300. 2satkussako siis ei?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #4 : 22.11.2011, 21:49:09 »
renix= venakopan päässä oleva jakaja,  motonetin vanhan katalogin mukaan.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #5 : 22.11.2011, 21:57:38 »
renix= venakopan päässä oleva jakaja,  motonetin vanhan katalogin mukaan.
http://lh6.ggpht.com/-69qVIs9E9UM/Sb0Vr48tlaI/AAAAAAAACUw/q7nTKsl22_k/DSC_0044.JPG

Tuo on renix, koko sytytysjärjestelmä B200K moottorissa(+vauhtipyörä ja anturi + sytkäjohtot jne), ainakin 700sarjassa.

Ilmeisesti siis kysyjän moottorissa on jokin toinen sytytys kuin renix.  :)



Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #6 : 22.11.2011, 22:20:33 »
voipi olla, renix= bendixin osat mallista riippumatta? Mutta asiaan jos topicin alottaja laittaisi mokkulasta kuvan?

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #7 : 22.11.2011, 22:23:04 »
Ei ole ainakaan tuon linkin takaa löytyvän kaltainen. Puola on samannäköinen on vanhemmisakin 200sarjan volvoissa, jakaja lohkossa. Eikä vauhtipyörällä ole anturia. Otan kuvia huomenna jos muistan ottaa kameran hallille mukaan!

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #8 : 23.11.2011, 10:13:27 »
Ei ole 240:ssä renixiä. Siinä on hall-jakaja.

Tuos on kuva 240 B200K:n sytkävahvistimesta:

tach=kierroslukumittarille
S+=hall-anturille (jakajan kylkeen)
HB+=hall-anturille (jakajan kylkeen)
B+=virta
GND=maa
C=puolan miinus
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #9 : 23.11.2011, 11:09:56 »
200-sarjassa on neljänlaista kärjetöntä sytytystä:

Vanhempi induktiivinen, jossa 5 johtoinen sytytyksenvahvstin.
Johdot: 2 jakajaan anturille, 1 maihin, 1 virtalukolta joka on yhteydessä myös puolan plussaan ja 1 puolan miinukseen

Uudempi hall-anturillinen, jossa 6 johtoinen sytytyksen vahvistin.
Johdot: 3 jakajaan anturille, 1 maihin ja 2 puolalle.

Näitä olen nähnyt ja tutkinut oieasti ja kytkentäkaavioista . Minkäänlaisia potikoita sytytysvahvistimien yhteydessä en ole tavannut. Kierroslukumittarille lähtee signaalijohto puolalta.

Lisäksi on B230K-moottorin yhteydessä oleva sytytys ja F-koneitten järjestelmä.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011, 12:26:27 kirjoittanut Puavo »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #10 : 23.11.2011, 12:04:35 »
Tässä nyt pari kuvaa:

Ekassa kuvassa se sytkänvahvistin:

Puola:

Johdon pätkä jolle en tiedä paikkaa, tulee vahvistimen johtonipusta:


Mitä nämä potikat on? Nämä on siinä iskaritolpan etupuolella konehuoneen sivuseinään pultattuna:


Tuossa mustassa on yksi uros lattaliitin vapaana johon tuo johto pituutensa puolesta voisi käydä?

Eli sytkän vahvistajalta lähtee 5 johtoa, yksi jakajalle jossa se (hall anturin?) liitin, puolan maahan, puolan virtaan, sitten vahvistajan oma maajohto ja vielä jää yksi jossa on suojattu naaras lattaliitin jolle yritän selvittää paikkaa.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #11 : 23.11.2011, 12:06:59 »
Mitä nämä potikat on? Nämä on siinä iskaritolpan etupuolella konehuoneen sivuseinään pultattuna:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Musta on jakorasia, joka jakaa plus-johdon useammaksi pienemmäksi johdoksi ja toinen on ajovalojen toimintaan  liittyvä rele.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011, 12:09:04 kirjoittanut Puavo »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #12 : 23.11.2011, 12:09:54 »
Musta on jakorasia, joka jakaa plus-johdon useammaksi pienemmäksi johdoksi ja toinen liittyy ajovalojen toimintaan.

Eli laitan tuon ylimääräisen johdonpätkän virtalukon, tässä tapauksessa päävirtakyktimen taakse, virrat päällä tulee jatkuva virta tuohon ?  :)

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #13 : 23.11.2011, 12:25:38 »
Täsmensin hieman aiempaa viestiäni kun tutkailin vihreäkantista.

Vihreä ja Ruskea jakajalle, Valkoinen suoraan puolan maahan, Musta maihin ja Sininen tulee virtalukolta ja on yhteydessä liitoksen kautta puolan plussaan.

Eli laitan tuon ylimääräisen johdonpätkän virtalukon, tässä tapauksessa päävirtakyktimen taakse, virrat päällä tulee jatkuva virta tuohon ?  :)

Vaikuttais järkeenkäyvältä.

Vaikuttavatko mainitsemani värit sopivan yhteen todellisuuden kanssa tai näkyykö sytytysboksissa liittimille numerointia?
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011, 12:32:17 kirjoittanut Puavo »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: B200K -85 Sytkän vahvistajan johdot
« Vastaus #14 : 23.11.2011, 12:37:42 »
Täsmensin hieman aiempaa viestiäni kun tutkailin vihreäkantista.

Vihreä ja Ruskea jakajalle, Valkoinen suoraan puolan maahan, Musta maihin ja Sininen tulee virtalukolta ja on yhteydessä liitoksen kautta puolan plussaan.

Vaikuttais järkeenkäyvältä.

Vaikuttavatko mainitsemani värit sopivan yhteen todellisuuden kanssa tai näkyykö sytytysboksissa liittimille numerointia?

Tarkistan onko numeroitu mutta johtojen värit ei kyllä passaa, muistaakseni puolan plussaan meni punavalkoinen, sininen puolan maahan, musta maihin ja suojakuoren sisällä oli hall-anturille menevät johdot joita en sen tarkemmin tutkinut koska niille on jakajassa oma liitin eivätkä muualle sovi. Se joho minkä laitan päävirtakytkimen taakse, joka oli aiemmin siitä haaroitusboksissa on musta. Kokeilen nuin ja jos palaa jotain niin sitten haen jemmasta uuden tilalle tai ostan koska nuo ei paljoa maksa ja onneksi on muutama purettu 240 nurkissa itelläkin  :2funny:

Kiitoksia avusta  :hg:

 

RallyBaron  Samppasport