Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 960 SRS-valo

• 2 Vastauksia
  • 984 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilkka_60

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo 960 SRS-valo
« : 12.05.2021, 18:34:18 »
Volvo 960 2,5 vm. 95/96. Kuljettajan airbagin häiriövalo, vikakoodi 212 [johtosarja poikki?].

Kuljettajan bägi oli jo muutaman vuoden pukkaillut vikavaloa palamaan. Tarjosi aina koodia 111, eli vikaa ei löytynyt, ja asettui nollaamalla. Vikavalo joskus syttyi palamaan jo parin viikon kuluttua nollaamisesta, joskus vasta puolen vuoden kuluttua tms. Useimmiten syttyi palamaan tienpäällä eli ajossa. Joskus syttyi, kun olin ollut romulla liikenteessä, ja kauppavisiitin tms. välipysähdyksen jälkeen käynnistin koslan.

Ideoita syyn paikantamiseksi, kiitos? Jos Siniselle tiskille koslan talutan, mahdollisesti uusivat jonkin johtosarjan, koko airbagin tmv, ja lasku on kenties nelinumeroinen. Tuttu korjaamoyrittäjä ehdotti piuhaliitoksia penkin alla. Kuskin penkkiä kuitenkaan ei ole vuosikausiin siirrelty asennosta toiseen, kun roiskolla ei aja kukaan muu kuin minä.

Lattiaverhoilun purkaminen, liittimien kollaaminen sekä putsaaminen ja vastaava hoituu itsekin, kun iät olen pikkuropauksia autoihini ja etenkin takavetovolvoihin tehnyt. Kellekään tunarille en halua romua viedä fiksattavaksi, jottei synny isompaa tahi lisäharmia. Paaliin en halua autoa laittaa, kun auto on ollut minulla melkein uudesta pitäen,  mittarissaan on vain 115 tkm, ja aion lähivuosina museorekisteriin. Kivahan tuo on ihan käyttöautonakin, vaikkakin ruokaisa.

Pahoittelen, jos teemaan jo on topic, mutta vasta äsken hokasin foorumin. Kiitos mahdollisille valistajille,
-ilkka
Harmeina neljä Volvoa vm 95-18.

Kankikari

• Vieras
Vs: Volvo 960 SRS-valo
« Vastaus #1 : 12.05.2021, 19:31:47 »
Kuskin penkin luona on liittimet jotka vois putsata sisältä. Lumi ja kosteus +20 vuotta hapettaa liittimet.

Akku irti kun aloitat hommat. Ja radion koodi talteen. Jos orkkis mankka.

Poissa Vauxi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 SRS-valo
« Vastaus #2 : 03.07.2021, 10:02:34 »
212 ei liity ei mitenkään penkin alla oleviin johtoihin. Penkissä ei välttämättä ole edes bägiä. 212 on kuljettajan turvatyynyn virtapiirin häiriö. Eli se ratissa oleva. Rattimuovit pois ja tsiigaat oranssissa sukassa menevät johdot tai muuten vaan oranssit johdot. Jos ei näy mitään vikaa niin sitten ratti pois. Senjälkeen mittaat kellojousen kunnon yleismittarilla kun se on irroitettuna autosta. Ratin irroitusta ennen toki varmistat että pyörät ovat suorassa. Jos kellojousi bägin osalta osottautuu ehjäksi ja kasattuasi sen paikalleen se silti valittaa bägistä. Niin jäljelle vois jäädä bägi tai johtosarja turvatyynyn ohjainlaitteen ja kellojousen välille tai jopa ite ohjainlaite. Tietty kannattaa katsoa että itse bägin johto eiole risa.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2021, 10:04:35 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

KL-varaosat  Race.fi