Nyt olis työn alla tuollainen Mk1 koppanen S40 volle T4 koneella.
Koppa on laitettu ja maalattu, kohta jopa kasattu

Koneelle on kuulemma jo tehty jotain. Parempi turbo ja lastu, mutta hieman tätä epäilen. Puhallin on osanumeroltaan 1275734, joten pikaisella hakemisella vaikuttais olevan alkuperäinen.
Myyntipuheen mukaan keksinnössä olisi 250hp, mutta persedyno antaa pienempiä lukemia.
Putkisto on vaihdettu ekan pätkän jälkeen, tämä on visuaalisesti varmistettu.
Onko tuo turbo näissä tosiaan noin "myöhännäis herännäinen" ? Kun kierroksia tarvii olla 3700 luokkaa, että alkaa tapahtumaan oikeasti jotain.
Turbo on joka tapauksessa huollettava tai vaihdettava, joska siivistä puuttuu pieniä palasia.
Mulla olis kyllä purettavana 2.0t ja siinä taitaa olla hieman parempi turbo vai onko?
Vai mikä sinne kannattaisi heittää?
Ajatus on tehdä tuosta jossain vaiheessa etanoli käyttöinen, joten myös polttoaine puolta olisi parannettava n.30% tästä syystä.
Joten minkähän kokoiset suuttimet tuossa on vakiona ja mistähän siihen saisi järki hintaan isommat?
Pitääköhän pumpulle, etc. tehdä jotain?
Jotain muuta tehtävää, mitä?
Lisäksi kulkineeseen on tullut erikoinen "vika" jolle en ole vielä löytänyt syytä.
Pidemmän seisonnan jälkeen kylmäkäynnistyksessä kone pätkii ja meinaa sammua, joskus on sammunutkin. Tyhjäkäynti normalisoituu, mutta kaasua painaessa taas meinaa nuupahtaa.
Tämä menee kyllä muutaman minuutin aikana ohitse ja loppu päivänä sitä ei ilmene.
Mistähän sitä lähtis ongelmaa etsimään?