KL-varaosat  Race.fi

B200K ongelmaa

  • 3 Vastauksia
  • 896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa onneksionvolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
B200K ongelmaa
« : 28.05.2021, 04:23:37 »
Mikä vikana b200k jossa iki-ihana solexin kaasari?
Ottaa huonosti kierroksia, hyytyy ylämäkeen, syö aivan jumalattomasti, ei lähde lämpimällä koneella käyntiin kunnolla, 80km/h jo kova sana koska ei jaksa kiihtyä vitosella kunnolla...

Onko vika kaasarissa, puolassa vai missä?
Tulpat ja tulpanjohdot on kunnossa.
Yksi alipainevika jo korjattu ja sillä loppui paukkuminen ja nykiminen.
Kaasarin säädöt tällähetkellä: pohjasta seosruuvia 7 kierrosta ja tyhjäkäynti ruuvia 5 kierrosta.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ongelmaa
« Vastaus #1 : 28.05.2021, 08:15:33 »
Oletko tarkastanut ettei ole juoppo koho?
Noilla ruuvien perussäädöillä pitäisi jo pelata hyvin jos vain muuten on kunnossa.
Imusarjan ja kaasarin välinen bakeliitti ja sen tiivisteet kannattaa myös tarkistaa koska se on toinen tyypillinen kohta mikä aiheuttaa imuvuodon.
Käykö muuten tasaisesti tyhjäkäyntiä? Oletko lampulla tarkastanut että ajoitus on kunnossa? Ja että virranjakajan alipainekello toimii.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2021, 17:31:07 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa onneksionvolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ongelmaa
« Vastaus #2 : 28.05.2021, 16:52:00 »
Tuota juoppoa kohoa olen itsekkin miettinyt... Ja ei käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, ja täytyypäs alkaa heti tutkimaan ajoitusta ja purkamaan kaasaria. Kiitos neuvoista! :)

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 707
  • www.vrcf.fi
Vs: B200K ongelmaa
« Vastaus #3 : 28.05.2021, 17:30:09 »
Katso ihan ensimmäiseksi se ajoitus sekä alipainekellon toiminta. Milloin virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu? Kannessa voi olla hiushalkeama jos on vanha ja saa sytytyksen sekoamaan.

Solex on ihan hyvä kaasari ja tämä b200k on yksi varmatoimisimmista sekä taloudellisimmaista koneista mitä 240/740 sarjaan on saanut. Ongelmat johtuvat yleensä vääristä säädöistä, imuvuodoista tai jälkeenpäin asennetuista tarvikeosista. Sytytyspuoli on melko kriittinen oikeanlaisille osille ja siksi ainakin itse olen pyrkinyt laittamaan sinne vain oem-palikkaa.
Kaasariakaan ei kannata alkaa summamutikassa säätämään koska yleensä saa vain enemmän ongelmia aikaan.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2021, 10:00:58 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo