Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 -03 D5 etupäässä kolahtaa

  • 4 Vastauksia
  • 3817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
V70 -03 D5 etupäässä kolahtaa
« : 24.11.2011, 23:08:56 »
Alkoi pari päivää sitten auton etupäästä kuulumaan aika voimakasta kolahtelua. Kolahtaa lähes aina mutkassa oikealle käännettäessä jos tiessä on vähänkään monttua. Suoralla ei kolahtele montussa Myöskään paikalla rattia käännettäessä ei kolisi eikä pidä muutakaan ääntä. Ei ole myökään väliä onko veto päällä, jarruttaako vai meneekö vapaalla.  Minusta ääni tulee kuskin puolelta edestä.

En ole vielä asiaa sen kummemmin tutkinut mutta mistäs kannattas lähteä liikkeelle?

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: V70 -03 D5 etupäässä kolahtaa
« Vastaus #1 : 25.11.2011, 11:37:11 »
Yksi vaihtoehto että iskunvaimennuksen yläpääntukikumi on lopussa tai kierrejousen päällä oleva kumilerpukka joka on joustinlautasta vasten on kulunut,että siinä olisi kaksi kohdetta jotka ainakin mulla aiheutti kolahtelua.Pienemmässä nopeudessa pystytanko=koiranluu aiheuttaa ääntä jos on viallinen.

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -03 D5 etupäässä kolahtaa
« Vastaus #2 : 25.11.2011, 18:59:48 »
Kiitti vastauksesta. Noita vähän itsekkin ounastelin. Tänään volvolla oli ilmeisesti parempi päivä kun ei kolissut ollenkaan. Koiranluu on tietenkin nopea ja halpa vaihtaa itsekkin. Se on vaan paikallaan ollessa ilmeisesti niin kovassa jännityksessä että välyksen havaitseminen voi olla hankalaa. Tietenkin jos siitä on suojakumi rikki niin se on selvä peli.

Miten tuo jousen yläpään osien vaihto käytännössä tehdään? Lähteekö jousi/iskari paketti pois ilman alapallonivelen löysäämistä? Viimeksi vaan kävi niin että alapallonivelen vaihtotyö venyi parista tunnista pariksi päiväksi kun vetoakselin sisempi nivel pääsi irtoamaan ja kuulat tipahti pihalle. Vaikka irrotin akselin päästä ensin pultin ja yritin olla huolellinen että nivel ei pääsisi irtoamaan niin silti niin pääsi käymään. Oli aika tuskainen homma saada kuulat takaisin akselin kanssa sinne maljaan. Ei kyllä uskalla enää samaan alkaa.

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: V70 -03 D5 etupäässä kolahtaa
« Vastaus #3 : 25.11.2011, 21:36:30 »
itselläni kun kolahti, niin se kolahti ja kerralla, ja sen kyllä kuuli... ...iskarin yläpään tukikumi anto periks, ja KW suoraan konepeltiin, lommo ja meni samalla kieroon koko konepelti... ...*RKL!!!  >:( ...ja kaikki alkoi pienestä tahmimisesta ja ääntelystä etupäässä, johon en jaksanut paneutua riittävän ajoissa...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: V70 -03 D5 etupäässä kolahtaa
« Vastaus #4 : 25.11.2011, 21:52:09 »
Itse olen vaihdattanut ammattilaisella koska käy helpommin ja ilman irvistelyä.Ja kiitos tämän foorumin(kuin edellisen) olen pystynyt arvaamaan mikä on vika on kohteena.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 21:54:02 kirjoittanut juse D5 »

 

Samppasport  Futurez