Samppasport  Futurez

S90 nivot?

• 25 Vastauksia
  • 3706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
S90 nivot?
« : 20.06.2021, 00:40:17 »
Nonni 400tkm tais mun yksilössä kestää noi takaiskarit, pitemmän aikaa oon jo seurannut että ajon jälkeen kuskinpuolen takanurkka on alempana mitä vänkärinpuolen. Tänään sitte huomasin öljyläikän parkkipaikalla ja iskarista se oli peräisin.

Haulla noista löytyy ihan kivasti tietoa, mm noi vois korvata kaasuiskareilla mutta vaatii kuulemma jäykemmän komposiittijousen ja sen saatavuus vissiin aika kiven alla vuonna -21?

Ite järkeilin sillain että helpoimmalla pääsee kun laittaa Skandixlta uuden nivon tilaukseen toivoen että toinen iskari kestäis ainaki ens kesään.

Jos jollain on järkevämpiä ideoita niin saapi kertoa.

Poissa GARY1981

• De Luxe
  • *
  • Where the f**k is Darwin when you need him.
Vs: S90 nivot?
« Vastaus #1 : 21.06.2021, 19:28:02 »
Moi! Itellä sama auto ja joku oli jo korvannu noi nivot normi iskareilla. No pyrstöhän roikku ku mikä. Vähän aikaa joutu miettimään että mitähän tilalle. Tilalla on nyt Gabrielin Hijackersit (ilmakäyttöiset) ja nyt on pyrstö pysyny jiirissä 8) Välillä pitää vaan muistaa vähän lisätä ilmaa... Ainoa mikä aiheutti mietitystä oli kun ne joutu liitännän takia asentaa väärinpäin mut toimineet on vielä  :o
Mitään suoraa vaihtoehtoa (kohtuu hintasta en keksiny) ku viitti maksaa itteään kipeeks uusista nivoista tai coil-overeista.
Volvo S90 1998
Pontiac Bonneville 1989 (Joskus vielä Corvetten voimalinja kiinni)

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #2 : 21.06.2021, 21:50:36 »
Moi! Itellä sama auto ja joku oli jo korvannu noi nivot normi iskareilla. No pyrstöhän roikku ku mikä. Vähän aikaa joutu miettimään että mitähän tilalle. Tilalla on nyt Gabrielin Hijackersit (ilmakäyttöiset) ja nyt on pyrstö pysyny jiirissä 8) Välillä pitää vaan muistaa vähän lisätä ilmaa... Ainoa mikä aiheutti mietitystä oli kun ne joutu liitännän takia asentaa väärinpäin mut toimineet on vielä  :o
Mitään suoraa vaihtoehtoa (kohtuu hintasta en keksiny) ku viitti maksaa itteään kipeeks uusista nivoista tai coil-overeista.
Mistä tilasit noi ja paljon tuli hintaa?. Jos on ihan ''bolt on'' asennus niin vosi jopa harkita.

Poissa GARY1981

• De Luxe
  • *
« Vastaus #3 : 22.06.2021, 19:08:40 »
Southwest Tradelta. Myyvät jenkkiauton osia mutta niiltä sain. 250e oli hintaa. Rockautosta löytyy myös mut mut rahti saattaa pompautaa hintaa. Ei siinä muuta tarvinnu ku holkit uusiin pamppuihin. Liki bolt on siis. Osanumero Gabriel 49310. Sit on myös gabriel 49106 mutta on vähän pidemmät joten en mee takuuseen sopiiko. Mutta kiinnitys tapa pitäis käydä (silmukka ylhäällä ja alhaalla)
Volvo S90 1998

Poissa Vauxi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 03.07.2021, 09:43:47 »
Näihinhän saa sieltä brittifirmasta valmista coilover setuppia suoraan nivon tilalle. Eikä ollut edes kallista kallista. Iskariksi tulee gazin säädettävä. Se on mulle se kyssäri että onko siitä mihinkään. Ainakin se vaimentaa se on varma. Myöskään jousta ei tarvitse vaihtaa näiden kanssa. Hitto vaan kun ei tule puljun nimi mieleen.

Löytyhän se kun vähän potkii. https://www.classicswede.co.uk/Nivo_replacement_Adjustable_Rear_Coilovers_-Pair_SV90_IRS_960_mk2/p1733344_17415496.aspx

Saattaa olla että tilaan tommoiset kun iteltä joskus nivo naukasee. Näyttäisi olevan loppu. Mut mistä sitä tietää kun on sumujen saaret kyseessä. :D
« Viimeksi muokattu: 03.07.2021, 09:50:39 kirjoittanut Vauxi »
S80 -07

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #5 : 25.07.2021, 16:52:36 »
Alkaa leima loppuun pikkuhiljaa niin tarivs joku ratkaisu löytyä. Southwest Tradelta ei ainakaan löytyny osanumerolla noita hijackers iskareita. Ja Eu:n ulkopuolelta ei viitti tilata yhtään mitään kun noi tullaus säännöt muuttui. Kaverilla kesti Rockatuolta toimitus melkein 1.5kk koska tullissa hieman ruuhkaa.

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #6 : 28.07.2021, 01:47:24 »
Alkaa leima loppuun pikkuhiljaa niin tarivs joku ratkaisu löytyä. Southwest Tradelta ei ainakaan löytyny osanumerolla noita hijackers iskareita. Ja Eu:n ulkopuolelta ei viitti tilata yhtään mitään kun noi tullaus säännöt muuttui. Kaverilla kesti Rockatuolta toimitus melkein 1.5kk koska tullissa hieman ruuhkaa.
Itse itseäni lainaten, nyt on noi Hijackerit Southwest Tradelta tulossa. Voin laittaa arviota tänne niistä sitte kun saan ne vaihdettua.

Poissa GARY1981

• De Luxe
  • *
« Vastaus #7 : 30.07.2021, 09:43:03 »
Hienoa että löytyi! Tulli on kyllä ryssiny täs lähiaikoina näillä hienoilla muutoksillaan koko paletin. FedExillä oli tos kuukaus takaperin vain 6000 pakettia jumissa siellä :D Heitä ilman muuta mielipidettä tänne, kiva kuulla miten muilla on toi menny :)
Volvo S90 1998

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #8 : 30.07.2021, 21:15:35 »
Southwest Trade lupas toimittaa reilussa viikossa ja niillekin noi iskarit oli ''tilaustavaraa'' Saapa nähä vaikuttaako tullin pelleilyt että tuleekin vasta tyyliin 2kk päästä.

Poissa GARY1981

• De Luxe
  • *
« Vastaus #9 : 04.08.2021, 17:26:39 »
Mulle ne tuli Ruåttin kautta mut tiiä sitä sit. Toivotaan ettei mee tosiaan 2kk :)
Volvo S90 1998

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #10 : 05.08.2021, 01:17:45 »
Mulle ne tuli Ruåttin kautta mut tiiä sitä sit. Toivotaan ettei mee tosiaan 2kk :)
No toivotaan että mullekin tulis sieltä Ruotsista. En tarkemmin kysyny mutta luulis että tuommonen USA autojen osia välittävä firma olis hyvinki tietoinen tullin toiminnasta. Vielä ei oo mitään kuulunut mutta onneksi ensviikko aikaa saada Volvo leimakuntoon.

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #11 : 06.08.2021, 23:49:00 »

Iskarit saapui ja toisen puolen sain asennettua. Pieni ongelma tällä hetkellä on se ettei renkaantäyttölaite sovi tuohon venttiiliin. tappi siinä venttiilissä on niin syvällä eikä toi täyttölaite paina sitä pohjaan. Millä vehkeellä oot noihin ilmaa saanu ku tuo kummiskin pitäs olla tavallinen tubeles-malli.

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #12 : 07.08.2021, 20:06:37 »
Nää Hijacerit oli kyllä pettymys >:(. Perän kyllä saa nouseen 7bar paineella mutta auto on kuin pomppulinna ja lisäkis perästä kuulu ikäviä kolahdus terväissä heitoissa.

Poissa GARY1981

• De Luxe
  • *
« Vastaus #13 : 10.08.2021, 18:27:49 »
Laitan ihan tavallisella rengaspaine ruutalla. Mulla kolajaa kanssa mut luulen että se johtuu suoraan niistä pitkittäis tukivarren puslista, mulla ne on ainaki aika sohlot... Ja luulen ku nyt siel on kantoa paremmin nii alustan geometrian muuttuessa tulee ilmi kaikki kuluneet osat. Ite vaihdan kyl ainaki kaikki puslakkeet ku ehdin, toi kolina on esim. Mersun multilink keulassa ja perässä kovin yleistä. Sit ku se kolisee nii yleensä se johtaa lumipallo efektiin eli menee kaikki multin osat uusiksi.
Volvo S90 1998

Poissa jompsa

• Grand Luxe
  • **
  • S90 1998
« Vastaus #14 : 10.08.2021, 21:45:27 »
Laitan ihan tavallisella rengaspaine ruutalla. Mulla kolajaa kanssa mut luulen että se johtuu suoraan niistä pitkittäis tukivarren puslista, mulla ne on ainaki aika sohlot... Ja luulen ku nyt siel on kantoa paremmin nii alustan geometrian muuttuessa tulee ilmi kaikki kuluneet osat. Ite vaihdan kyl ainaki kaikki puslakkeet ku ehdin, toi kolina on esim. Mersun multilink keulassa ja perässä kovin yleistä. Sit ku se kolisee nii yleensä se johtaa lumipallo efektiin eli menee kaikki multin osat uusiksi.
Luulen että noi mun iskarit on jotenki vialliset, katsastuksessa iskaritesti näytti taakse 19/21 eli vaimennusta ei ole juuri lainkaan.  Katsuri ei ainakaan mitään väljää löytyänty vaikka sanoin sille että kolisee terväissä montuissa.

KL-varaosat  Race.fi