Noniin nyt on vähä tutkittu lisää.

Tämmöisellä paineilma virityksellä sain suuttimet aukeamaan. Kylläpä se sen yli 5 bar tarvitsee. Samalla sai suihkutettu bensaa ja muita myrkkyjä suuttimen läpi. Vähän toispuoleinen suihku tuli kaikista suuttimista.
Konetta pyörittelin käsin ja starttilla. Ei käyntiin. "Puristukset" tuntui myös havinneet. Ei muuta kuin venakoppaa pois ja toteamaan tuho.

Kansi irti ja sieltäpä se syy löytyi.

Venttiilit ottaneet mäntiin. Joka männässä jälki. 2 ja 3 männissä isoimmat jäljet. Männät muuten ok. Sylintereissä ei tunnu rappua, paitsi 4 pytyssä vähän ruostetta ja jälkiä seisonnosta.

Siinä vielä venttiilit. Tarkemmin tutkittuna kaikki pakoventtiilit kieroja. Onneksi on pattipäämännät niin mahtuivat sentään vääntymään. Imuventtiilit näyttää suorilta kun niitä porakoneessa pyörittelin. Seetit myös vaikuttaisi olevan kunnossa. A-nokka-akseli on kunnossa.
Eiköhän se siitä korjaannu kun uusii pakoventtiilit ja läppää kaikki kahdeksan tiiviiksi. Samalla jos enimmät pykälät siistisi kanavista.

Hyvin sai venttiilit purettua tämmösellä köyhänmiehen venttiilityökalulla.
