Eilen saatiin vihdoista viimein vaihdettua öljypohja.
Vähän se laittoi vastaan niinkuin moni muukin asia tässä projektissa
ja ainakaan seuraavaan koneseen kyseistä öljypohjaa ei voi laittaa vaan
öljyn paluu tehdään samanlaiseksi kuin alkuperäisessä turbossa.
Uuteen öljypohjaa hitsasin AN12-liittimen ja vähän ihmettelin että öljyn paluu
tulee loiskelevyn alle vaikka laitoin samaan paikkaan kuin r-sport öljypohjassa paluu on.
Syy selvisi, kun sain eilen vanhan öljypohjan irti. Loiskelevyt on erimuotoiset.
R-sport öljypohjan loiskelevyä on pudotettu, jotta öljynpaluu tulee levyn yläpuolelle.
Myös öljypumpun reikä loiskelevyssä on erilainen ja turbon öljypumppua varten jouduin
tavallisen öljypohjan loiskelevyyn leikkaamaan isomman aukon.

Ei taida olla pitkäikäinen viritys tämä.
Muuta vaihtoehtoa ei kuitenkaan ollut. Olin laittanut vanhan öljypohjan wurthin tiivisteliimalla
kiinni ja sen verran joutui voimaa käyttämään irroittaessa, että kieroonhan se meni.

Auto täytyy katsastaa perjantaihin mennessä ja sen jälkeen se saakin jäädä talviteloille.
Nähtäväksi jää minkälaisiin päivityksiin rahat riittää talven aikana vai tyydytäänkö vain korjailemaan edellisiä kokeiluja...
