Elekma  Autoracing

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 879 Vastauksia
  • 210683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 498
  • www.vrcf.fi
Noniin, tuo käyttis V70 näköjään hoitaa ensikesänä tuon "harrastelankun" virkaa, niin on aika vaihtaa alustaa. Nyt siis alla bilteman iskarit ja nuo skruvatin 60/40 jouset.

Tilalle tulossa BC, kokemuksia kellään tässä mk1 kopassa? Lankussa mulla jo onkin tuo BC BR versiona, edessä lyhyemmät / jäykemmät jouset mitä sarjaan tarjotaan.

Meinasin ostaa tuon halvemman V1 sarjan, vai ostanko suosiolla BR sarjan?

Eli siis riittääkö säätövarat ja millainen on ajaa?
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Taidan laittaa suoraan noi uudistetut j-specin coilit, niissäkun näkyy olevan nykyään korkeuden säätö tolpassa itsessään, ei jousen esijännitystä muuttamalla niinkuin ennen.

https://www.j-spec.se/chassi/hjulupphangning/coilovers/coilovers/j-spec.se-v2-coilovers-volvo-850-c70-s70-v70?group=prod_prod_grp-s1%2F10

Onko kellään tätä alustaa? Onko taka iskarit yhtään vakioita lyhyemmät. Lupaavat - 80mm puotuksen mutta epäilen.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 498
  • www.vrcf.fi
Onko kellään tätä alustaa? Onko taka iskarit yhtään vakioita lyhyemmät. Lupaavat - 80mm puotuksen mutta epäilen.

Tilattuna on (V1 sarja), ei ole vaan vielä saapunut.
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 498
  • www.vrcf.fi
Tilattuna on (V1 sarja), ei ole vaan vielä saapunut.

Tämä ollut nyt pari viikkoa alla. Tyytyväinen olen. Tänään kävin konttorilla muutoskatsastuksenkin suorittamassa. Otteeseen merkattiin napa/kaari mitat 300mm joka nurkalle, suht passeli madallus tuollaiseen käyttöautoon, rengastus itellä 205/40/17. Sarjan mukana toimitettavilla jousilla pärjää melko hyvin, jousiahan saa vaikka millä mitoilla / jäykkyyksillä halutessaan. Säätövaraa jäi vielä mukavasti.
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Kakkoskorisessa v70pissä mulla ollu alla nyt BC-racing n. 200tkm ja ei voi olla kuin tyytyväinen.

Tuli hommattua kasipätkäänkin nyt BC-racing mutta pienenä ongelmana on nyt se, että alusta on tarkoitettu mk1 v70 malliin ja asennettu 855 malliin. Leimalle ei varmaan noilla lapuilla ole asiaa, trafi on tarkka näissä.

 Löytyisikö keltään lainaksi bceen dokumentteja 850 wagoniin?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 498
  • www.vrcf.fi
Kakkoskorisessa v70pissä mulla ollu alla nyt BC-racing n. 200tkm ja ei voi olla kuin tyytyväinen.

Tuli hommattua kasipätkäänkin nyt BC-racing mutta pienenä ongelmana on nyt se, että alusta on tarkoitettu mk1 v70 malliin ja asennettu 855 malliin. Leimalle ei varmaan noilla lapuilla ole asiaa, trafi on tarkka näissä.

 Löytyisikö keltään lainaksi bceen dokumentteja 850 wagoniin?

Mamasanilta kysynyt?
S60 -05 "Dailydriven"
240 -89 "Pelastettu Museoinnilta"
V70 -98 "Käyttökulkine"
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73370.0

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1084
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Löytyiskö keltään mittoja/kuvaa kuinka korkea farkun perästä tulee noilla Motonetin vahvistetuilla jousilla?
Vanhan sotaratsun Nivomatit tuli lopulta tiensä päähän ja perä roikkuu ku kulkukoiralla.  ;D

H&R -30mm hinguttais, mut pysytään asialinjalla...
Tarkoitus oli siis laittaa kuormajouset tuoreilla kaasuilla ja yläpäät taitaa olla fiksuinta vaihtaa samalla.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2019, 12:50:54 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: V70 2.4 -01, V70 2.4 Classic -00, V70 2.5 20v -97 & 960 16v turbo -91 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90

Poissa FASTDOHC

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1233
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Hei sellanen pikku kyssäri tähän väliin.

Onko mk1 V70 diisselissä kuinka paljon pitempi/paksumpi jousi kuin vastaavasti ihan perus bensa vehkeessä??

Itellä tuo TDi keulii ihan hivenen, niin mietein et onko järkeä vaihtaa siihen bensan jouset eteen ja toivoa, että 20mm tippuis  ???
NYKYÄÄN: -99 Volvo v70 Tdi + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -95 Fiat Ducato 1.9TD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid305 ja th700.
Volvo P80 Sarjan osia myynnissä.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi

Poissa Wantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Yksinkertainen kysymys: Mk1, ajettu reilut 300tkm. Perä roikkuu. Ilmeisesti alkuperäiset jouset. Iskarit vaihdettu, Sachs super touring.
 Millä saisi perää nousemaan pari-kolme senttiä? Riittäkö vahvistetut jouset? Mitkä? Mistä? (tais olla jo monta kysymystä).

Poissa Teemu-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1955
  • Kantti on kaunista.
Vs: 850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #879 : tänään kello 13:15:41 »
Suosituksia madallusjousista pätkään eteen? Tai mahdollisesti onko joku testannut paljon pystyy lyhentämään vakiojousia siten että kestävät paikoillaan?

Taakse suunnittelin ostavani vahvistetut jouset niin loppuu tuo roikkuminen.

 

Samppasport  Futurez