KL-varaosat  Carwist

S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 81 Vastauksia
  • 66170 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1972
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #75 : 03.06.2020, 05:19:04 »
Mihin ne vaatii todistuksen tämän hetken korkeudesta, eikö heillä ole mittaa konttorilla? Vai ymmärränkö jotain väärin. :D

Mulla vaadittiin mittaa ENNEN alustasarjan asennusta, konttorilla sitten mittasivat tämänhetkisen korkeuden
Käyttiksenä - Audi A3 2.0tdi quattro '06
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/GS6-37 '80

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2666
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #76 : 07.06.2020, 12:14:56 »
Mulla vaadittiin mittaa ENNEN alustasarjan asennusta, konttorilla sitten mittasivat tämänhetkisen korkeuden

En ymmärrä mihin sitä ennen mittaa tarvitaan? Ei sitä ennenkään ole ikinä tarvittu, kiinteät jouset madaltaa xx määrän ja säädettävä mitä haluat laittaa.
Tärkeintä, että autossa on maavaraa sekä valot on oikealla korkeudella maasta. Loput on pilkunnussimista ja kannattaa asioida muualla.

Monissa laadukkaissa jousisarjoissa tulee uudet mitat sekä uudet alustansäätö arvot ja tietenkin mihinkä autoihin (ja millä moottorilla) tarkoitettu. Tämä jo tuv:n lappuja jotenka pakko kelpaa.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1972
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #77 : 07.06.2020, 13:01:44 »
Tjaa'a, sanoppas se. Näkeehän siitä toki ettei sitten ole madallettu kuin se lain sallima. Tosin mittasi ne konttorilla koko autonkin kokonaiskorkeuden. Pähkäili vielä että mittaako antennista vai katosta...
Käyttiksenä - Audi A3 2.0tdi quattro '06
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/GS6-37 '80

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2666
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #78 : 07.06.2020, 23:37:44 »
Tjaa'a, sanoppas se. Näkeehän siitä toki ettei sitten ole madallettu kuin se lain sallima. Tosin mittasi ne konttorilla koko autonkin kokonaiskorkeuden. Pähkäili vielä että mittaako antennista vai katosta...

Joko ihan idari katsuri tai tullut jotain todella tyhmiä säädöksiä... Epäilen ekaa.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1972
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #79 : 08.06.2020, 00:44:40 »
Joko ihan idari katsuri tai tullut jotain todella tyhmiä säädöksiä... Epäilen ekaa.

Menee jo vähän offin puolelle, mutta ymmärtääkseni noin ne säädökset vaan nykyään menee. Ei se ole helppoa ollut muillakaan enää leimata mitä juttua kuullut. Samaten kun kaikki arvot pitäisi osua alkuperäisiin toleransseihin vaikka se saattaa madallettaessa olla tyystin mahdotonta. Parin auton kulmia suuntaillessa on joutunut hieman "avittamaan" että saatu suuntauslappu täyteen vihreetå  ::) O:-)

Kyseinen katsuri on todella asiallinen ja harrastajaystävällinen, hänen kanssaan on tullut kaikki muutoskatsastukset suoritettua ja jos on ollut jotain rakenteluun liittyviä kysymyksiä niin häneltä on kysytty.
Käyttiksenä - Audi A3 2.0tdi quattro '06
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 B230FT/GS6-37 '80

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2666
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #80 : 09.06.2020, 16:23:28 »
Menee jo vähän offin puolelle, mutta ymmärtääkseni noin ne säädökset vaan nykyään menee. Ei se ole helppoa ollut muillakaan enää leimata mitä juttua kuullut. Samaten kun kaikki arvot pitäisi osua alkuperäisiin toleransseihin vaikka se saattaa madallettaessa olla tyystin mahdotonta. Parin auton kulmia suuntaillessa on joutunut hieman "avittamaan" että saatu suuntauslappu täyteen vihreetå  ::) O:-)

Kyseinen katsuri on todella asiallinen ja harrastajaystävällinen, hänen kanssaan on tullut kaikki muutoskatsastukset suoritettua ja jos on ollut jotain rakenteluun liittyviä kysymyksiä niin häneltä on kysytty.

Se kulmalappu on ollut aina vaatimus, kunnon sarjoissa tulee yleensä eri arvot (jolloin säädetään niihin). Tällä säännöllä poistetaan Tero Pettereiden 6 asteen camber autot.
Mitään auton kokonaiskorkeuksia ei tarvitse mitata (lapuissahan ne mitat lukee), harvassa autossa lamppujen tai vetokoukun korkeuskaan jää minimiin. 8cm maavara se tärkein.

https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Rakennemuutosmaarayksen%20soveltamisohje%20%28kevyt_kalusto%29.pdf

Siitä lukemaan kohta 3.2.2 ja pistämään jauhot konttorilla suuhun.  :)
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2666
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: S/V40 96-04 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #81 : 18.08.2020, 13:36:11 »
Kysyin tästä konttorilta, periaatteessa asiasta ei ole suuntaan eikä toiseen faktaa/ohjeistusta. On vain ilmestynyt kolme kohtaa säädettäville alustoille: minimi, säädetty korkeus ja maksimi korkeus.

Ei ketään voi vaatia kolmeen kertaan konttorille, jotenka säädetty korkeus ja valmistajan/maahantuojan lappunen nimellisestä arvoista.

Sain omaan lapun:

"KORKEUDEN MUUTOS EDESSÄ: -20 mm / -51 mm (min. / max.)
KORKEUDEN MUUTOS TAKANA: -20 mm / -51 mm (min. / max.)"

Todellisuushan voi olla muuta, mutta ei ketään voi velvoittaa esim. mua etsimään alkuperäistä alustaa ja leimaamaan sillä ensin (saadakseen tiedon tippuuko alustalla vaikka -40 minimissään, ja -90mm maksimissaan). Saati säätämään uutta alustaa 3x ja 3x kulmien säätölappua.

Kaarimitat, kulmiensäätölappunen ja tuo valmistajan lappu riittävät. Se on trafin merkintöjen idea, eikä asiakkaan kyykyttäminen.

Tälläisen vastauksen sain.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2020, 13:39:28 kirjoittanut puliukk0 »
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Carwist  Race.fi