Jos hakisin itselleni halpaa ja toimivaa vanhaa farmaria, suuntaisin etsintäni alkupään suorakylkisiin vaihtoehtoihin. Perusteluja:
-vaijerikaasu
-ei VVT-pyöriä
-varma ja toimiva automaatti
-alustaltaan vielä Volvo -jos ymmärrätte, mitä tarkoitan

-ABS-boksi todennäköisesti jo kunnostettu
-satunnaisen maantieotannan perusteella nämä liikkuvat pitkään
Vikapaikat:
-alkuperäinen pakoputki on pian antautumassa -ehkä jo vaihdettu
-em ABS-valo saattaa oikkuilla
-PCV-järjestelmän tukokset ja vuodot
-pidosta riippuen korroosio iskee hiljalleen näihinkin (tuuli- ja takalasin listojen kulmat, lokasuojan kaaret).
Pohjoismaisilla markkinoilla T5 on enimmäkseen 2,3, paksuseinämäisillä putkilla. Italian autot, joita tänne on tuotu runsaasti, ovat usein 2,0. Myös 2,4 versioita on tuotu meille joissain malleissa.