Suoraselkäinen kansalainen kyllä: edellisen omistajan nimi, kotiosoite ja koko osoitekirja löytyy auton navigaattorista... noo annetaan näitten olla. Myyjän vikahan se on jos ei ole myytävään kohdetta tutkinut, hoitakoon myyjäliike sit tilit selväks edellisen omistajan kanssa, jos siihen löytyy lain puolesta mahdollisuus.
Eli toisin sanoen on mahdollista, että vaihteistokin on "kulunut" kilsoihin nähden enemmin, jos sen öljyn jäähdytys on samassa kierrossa tuon moottorin jäähdytin nesteenkanssa. Meinaan, että neste todennäköisesti ei ole kiertänyt ollenkaan jäähdyttämässä tuota vaihteiston öljyä jos kerran tuossa on kierrossa ollut. Tosin vikavaloja/koodeja vaihdelaatikosta ei ole tullut lämmön vuoksi, eli on toki mahdollista, että se on ehjä. No en itsekään ole asiaan perehtynyt niin en osaa sanoa.
Vihellykseenkin syynä voi olla tämä, mutta täytyy sitä sitten tutkia lisää kun/jos auto tulee kuntoon ja jää mulle.
Talvella oli sellaista oiretta, että kun sisätilanlämmityksen laitto päälle, jäähdytinnesteen lämpötila laski samantien ainakin mittarissa ja ohjaamossa jäätyi näpit. No näittekin oireitten takia konsultointiin myyjää ja huoltoliikettä jotka nämä sitten korjas huuhtelemalla jäähdytysjärjestelmän ja vaihtamalla sisälämppärin kennon. No korjauksen jälkeen näpit ei enää jäätynyt, mutta koneen lämpö pysy edelleen alhaalla kun sisälämmitys oli päällä. Tähän lääkeeksi sanottin, että laita lisälämmitin päälle ajon ajaksi. No ei tullu tästä neuvosta vaaria otettua koska kuulosti järjettömältä omiin korviin. Sitten kelit lämpeni normaaliksi ja kaikki näytti pelaavan oikein lämpöineen päivineen.
Noin 6kk aikana tämä yksilö on ollut 10-12 kertaa korjaamolla erilaisten vikojen takia (suurimmat: jäähdytinnestevuodot heti alkuun, jotka korjautu kahdella letkuklemmarilla, tasapainoakselin meteli(vaihto), sisälämmittimen kenno(vaihto) ja lopulta koko vehe remontissa)... No juuri syy jatkuviin ongelmiin sitten selvis lopulta.
Ei voiku sanoa, että hyvä ettei tämä vika ilmennyt edellisenä päivä rankkasateessa (saati talvella -30 C pakkasessa) 50km päässä lähimmästä sivistyksestä, vaan noin 500m päässä Volvo:n huollosta +23C lämmössä.
Jos täällä on muita kaasu Volvoilla ajavia, niin onko normaalia toimintaa että, bensiiniä palaa kaasun lisäksi keskimäärin noin 2.7L/100km kaupunki ja 1l/100km moottoritiellä vaikka kaasulla on ajettu kokoajan eikä sitä ole päästetty loppumaan? Lisälämmitintä ei kesällä/keväällä ole käytetty.