Moro,
Tuli ostettua mk3 V70 ja C70 rinnalle vuonna 2020 XC70, jossa oli alkavaa laatikkomurhetta. Katsastin auton 2021 helmikuussa, tuoreella leimalla kotipihaan ja seuraavana päivänä ei enää pakki kytkeytynyt päälle. Ostin uuden vaihdelaatikon, tuli kesä, ajot tuli ajettua C70:llä ja aikaa ei tuntunut löytyvän vaihteistoremonttiin. Huutokaupat.comiin tuli myyntiin samanvärinen vastaava XC70, tein tästä kaupat ja myin vaihteistovikaisen pois. Tämä uusi hankinta oli kyllä huomattavasti siistimpi yksilö niin sisältä kuin päältäkin, toki iän tuomaa kulumaa, kolhuja ja naarmuja mutta ikäisekseen ja ajokilometreihin nähden siisti.
Ei sitä virheettömällä kehtaisi syksyllä käydä peurametsällä.
Volvo XC70, 2.4T 2002, automaatti, ajettu 320tkm.
Auto haettiin Hämeenlinnasta Turun seudulle.
Ensin suoritettiin perusteellinen käyttöönotto, eli sisä- ja ulkopesu, mukaanlukien oven välit ja konehuone.
Auto herjaa silloin tällöin vähentyneestä jäähdytinnesteestä, hukkaa n. 2dl / 100km.
Auto käytettiin nosturilla ja yritettiin paikallistaa vuotoa, mutta mitään järkevää ei läytynyt. Myös lämmityslaitteen kenno tarkistettiin, mutta kuivalta vaikuttaa sekin. Aloitetaan uusimalla paisuntasäiliön korkki ja seurataan tilannetta.
Samalla kun auto oli nosturilla, vaihdettiin rikkinäisten sumuvalojen tilalle uudet käytetyt ja laitettiin H1-led polttimot.
Muoviosat käsittelin Gtechnicin C4-aineella, 15ml pullo loppui hieman kesken, joten täytyy ostaa toinen pullo jotta saa viimeisetkin paikat hinkattua kuosiin.
Samalla auton maalipinta sai päälleen Fusson ”kovavahan”.
Suunnitelmia tulevaisuuteen:
Vaihdelaatikko öljyjen vaihto huuhtelemalla
Nykyisten vanteiden tilalle Volvon orkkis vanteet
HankittuFaceliftin etuvalot
HankittuFinnittömät kilvet
asennettuTupakkamuovit
asennettuTakaspoileri
hankittuEhkä 2 tai 3kpl lisävaloja keulalle
Jäähdytysnestevuodon korjaus
kansipahvi oli loppupeleissä viallinen. Jäähdytysnestevuoto korjattu Paisuntasäiliön korkki
uusittu. 





