No mulla oli ac-remmi vain noin 20 000km vanha kun rikkoi koneen, tai paremminkin magneettikytkin siimapyörineen hukkas laakerikuulansa ja siitä sitten siimapyörä jumiin, remmi poikki ja muruiksi. Remminrippeet hyvin tuuletetun jakoremmikopan sisään jne. ja jako sekasin varttikierroksen.
Ac-kytkin/remmipyörällä oli paahdettu täystuhon tullessa jo 350kkm, että olishan se pitänyt ymmärtää vaihtaa. Ja olishan se hyvä tsekata laturin laakerit ja vapaakytkimet, ja kaikki mitä nämä apulaiteremmit pyörittää, kun osuman sattuessa remppa on tosi kallis (esim. pelkkä kansi Ruotsista 1100EUR, Volvolla pelkkä raakakansi so. aluklöntti ilman mitään 3500EUR) Parhaimmillaan koko bloki voi mennä vaihtoon, kun kunnolla hammashihnan ja -pyörien väliin kiilautuneet kuminpalat vetävät hammasremmin niin kireälle, että kiristinrissa repeytyy irtiblokista.
Eli se pelkkä remminvaihto ei riitä. Tämä nyt on mulle ensimmäinen automerkki, missä poikkimenneet apulaiteremmit rikkoo kannen, tai edes tiedän, että voi rikkoa. Pidin tätä aiemmin tosi huonona vitsinä, mutta kun kerran kohdalle sattui, niin eipä naurattanut enää.