Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

v70 2.5 turbo vm-98 outoja ääniä

• 0 Vastauksia
  • 1326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zero

• De Luxe
  • *
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
v70 2.5 turbo vm-98 outoja ääniä
« : 28.11.2011, 16:56:41 »
 Elikkä nyt täytyy kysellä teiltä hieman vinkkejä, otsikon mukainen auto siis kyseessä ja kun auton pistää kylmänä käyntiin ja on P päälle kuuluu pientä ropinaa, kun taas heittää pakin tai D päälle niin ääni muuttuu korvia raastavaksi rouskutukseksi. laatikko vaihtaa hyvin eikä muutenkaan oireile, öljyt vaihdettu noin 5000km sitten ja käytetty volvon öljyä ja kierrättämällä vaihdettu. ääni kuuluu koneen vasemmasta päätystä, mietein vesipumppua tai ohjaustehostimen pumppua mutta: ohjaus pelaa hienosti/jakopää+VP on vaihdettu noin 20tkm sitten joten nekin hieman kumoutuvat. moniura on hyvässä kunnossa ja rullia en epäile koska ääni ei täsmää yhtään rikkinäiseen rullaan. autolla on ajettu 280tkm. turboa epäilen hieman, koska turbo on hieman öljyinen(myös ahtoputket sisältä öljyiset), ja äänen voimistuminen kytkettäessä vaihde voisi perustua siihen että moottorin kuorma kasvaa ja turbo pyörii inan kovempaa. auto ei kyllä mielestäni kulje lainkaan niin hyvin kuin 2.5 turbo koneen kuuluisi, väittäisin että 0-100 kiihdytyksessä 170hv vetäisi pidemmän tikun. auto kun ei ole oma niin vian syntyä ei ole päässyt tarkkailemaan vaan auto tuotiin sormi suussa minulle ja pyydettiin korjaamaan ja luonnollisesti halvalla niinku aina, eli en viittisi vaihtaa kaikkia osia joista ääni voisi tulla. itse olen autonasentaja ammatiltani enkä pysty paikantamaan vikaa millään, elikkä ei se ihan yksinkertainen vika ole, siksi kaipaan nyt hieman kokemuksia ja mielipiteitä  :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Carcom Oy  Elekma