Normaalisti teen niin, että pumppupullossa on pesuainevesi, jossa vähän jämerämpi pesuaine. Tuollaisessa painehuuhtelu koneessa olen käyttänyt ihan mäntysuopavettä sopivalla seoksella. Pesuaine ei saa vaahdota.
Painepullolla esikastelu ja annetaan vaikuttaa. Sitten painehuuhtelukoneella pesemään. Sellaiset paikat mihin tuo imuri ei mahdu, olen jynssännyt mikrokuitukinttaalla. Tähän asti autot ovat puhdistuneet kertapesulla.
Joihinkin paikkoihin joutuu käyttämään enemmän aikaa ja pesuainevettä. Tuollaisella koneella kun pesee lämpimänä päivänä auton niin yön aikana kuivuu penkit. Kunhan muistaa jättää laseja raolleen.
Tuolla uudella koneella aattelin tehdä niin, että esipesuun mieto pinelineseos pumppupulloon ja koneeseen vaikka bioluvilia veteen käsinpesuohjeella. Katselin kyllä tänään semmoisia pesuaineita, joissa olisi desinfioiva vaikutus mukana.
Pesun jälkeen autoon saadaan miellyttävän neutraali tuoksu kun verhoilut käsittelee tällä:
http://www.novakari.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=58Vaikka pesuaineistä jäisikin mieto tuoksu niin tuo vie mennessään loputkin hajut. Pääasiassa tuolla aineella olen sumuttanut kattoverhoilun, lattiamaton ja peräkontin verhoukset.
Jos perjantaina on hyvä keli niin laitan muutaman ennen ja jälkeen kuvan tuosta pakusta...