Mielenkiintoista. Kysyn koska itse tykkään tuosta tyylistä että keskellä on yksi mittari joka kertoo nopeuden ja laidoilla voi olla sitten muita tietoja. V40 mallin myötä tuo tyyli on tullut mieluisaksi. En tarvitse toista nopeusmittarin kokoista kierroslukumittaria, sen tiedon voi katsoa V40 tyyliin pienemmästä viivastakin. Mihimpä sitä kiekkamittaria kaupunkiajossa tarvitseekaan. Oikeastaan ainoa käyttötarkoitus kiekkamittarille taitaa olla se että kierrokset laskevat alle tonnin ennenkuin laittaa vaihteen päälle.
Omituista että tuo kuva oli myynti-ilmoituksessa.
Kuuluisia makuasioita, itse valitsisin tuon jossa keskellä yksi mittari nopeudelle.
En vaan muista että Volvon sivustolla "rakenna Volvo" osiossa olisi mahdollista valita tuollaista mittaristoa.
Linkin auto tosiaan vaikuttaisi melko karvalakilta, joten kaippa sitten hinnaston hinnat alkaen -malli Suomessakin on tullut tuolla pienemmällä ruudulla ja niin karvalakkia ei välttämättä sitten ole edes rakentelusivuilla. Kuitenkin varmaan useampi ostaja ostaa edes sen Momentumin (vai mikä halvin varustelutaso nyt ikinä onkaan)? Mahtoiko tuossa edes olla ledejä keulalla? Joskus on tullut V90 ja XC90 vastaan halogeeneilla, aika ankea näky

Itse kanssa pitäisin enemmän tuollaisesta keskitetystä nopeusmittarista, enkä minäkään kyllä kovin usein kierroslukutietoa kaipaa. Volvon ja Volkkarin versiossa tosiaan itseäni vähän harmittaa tuo ainoa vaihtoehto, että aina on kaksi pyöreää mittaria reunoilla ja keskellä vaihtuu näytettävä asia. Uusissa Land Rovereissa ja varmaan myös Jaguareissa on mielestäni todelle fiksu, kun tuon perinteisen kaksi pyöreää mittaria reunoilla saa muutettua kolmiosaiseksi keskimittarilla. Saisi esimerkiksi vasemmalle näkymään kartan, keskelle pyöreä kiekkamittari jossa on keskellä nopeus numerona ja oikeaan reunaan sitten vaikka tripin ja matka-ajan tms.