Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 -89 b200k ja alipaine yms. letkut neuvoa?

• 6 Vastauksia
  • 1992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pleitor

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
740 -89 b200k ja alipaine yms. letkut neuvoa?
« : 04.09.2021, 20:37:33 »
Orkkis kaasari laitettu takaisin ja parista paikasta puuttuu letkut.

Apuja mikä menee mihinkin?

Poissa Minä ja Volvo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 -89 b200k ja alipaine yms. letkut neuvoa?
« Vastaus #1 : 05.09.2021, 16:58:39 »
Jotenkin näyttää hiukan minun silmiin osin vierailta jutuilta noissa kuvissa, toivottavasti joku viisaampi kertoo paremmin, mutta minä kerron mitä minulle tulee mieleen, kun itsellänikin 740 b200k harrasteautona. Ensimmäisessä kuvassa nähdään siis t kappale, josta paksumpi letku lähtee kohti kaasuttimen päällä olevaa sitä muovista mustaa hattua, joka on yhtä ilmantuloputken kanssa. Minulla on letkuliitin tässä "hatussa" johon tämä paksumpi letku liitetään. T kappaleen ohuempi liitin, siihen sopii 4mm:n letku, joka minulla menee imusarjan vastaavaan ohueen liittimeen. Minulla tosin tämä T liitin on imusarjan alla, aivan pcv laatikon jälkeen.

Kuvaan numero 2, en osaa paljon mitään sanoa. nyt pitää jostain löytää solexin ohje, (netistä varmasti löytyy), näkee mistä kaasuttimen liittimestä tuohon alipainekelloon tuodaan alipainetta.

Kuva numero 3, minulla on täysin erillainen ilman tuloputki kaasuttimeen, eikä minulla ole tuollaista pientä liitosputkea lainkaan tuloputkessa. Ja minulla on alkuperäinen ilmantuloputki autossa. Olisikohan kuvassa 3, ruiskukoneen ilmantuloputki?

Kuva numero 4. Muistaakseni minulla lähtee tuosta alipaineliittimestä hyvin ohut alipaineletku sinne sytytyksen yksikölle, alipainekellossa vastaava liitin.

Poissa Dmies

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 05.09.2021, 17:12:27 »
Jos en väärin muista niin kuva nro:1 tuosta liittimestä menee letku kuvassa nro:4 valkoisen nippusiteellä olevan letkun tilalle. Kuvassa nro:4 Letku lähtö missä ei ole mitään niin siitä pitäisi mennä jakajan alipainekellolle letku. Ilmeisesti tuo valkoinen letkun pätkä. Kuvasta 2 en osaa sanoa mitään. Kuvassa nro:3 tuloputkessa oleva juttu ei ole mikään liitin vaan siinä on lämpöanturi ja vaijerin pätkä. Tuon vaijerin pitäisi mennä ilmansuodatinkotelon sisälle ja liikuttaa lämmetessään raitisilmaläppää eli sitä läppää joka määrää saako moottori kylmää ilmaa auton edestä vai kuumaa ilmaa pakosarjan alta olevasta systeemistä. Systeemi ilmeisesti on otettu pois käytöstä, kun vaijeri on katkaistu.

Poissa pleitor

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 05.09.2021, 19:29:29 »
Kiitos! Avasi jo enemmän, mutta pari paikkaa vielä haussa / varmistus.

Muokkasin kuvan nro 4. ympyrällä, sekö menee siis jakajan alipainekellolle?

Ps. Kuva 3. on mun autosta, ei ruisku ellei joku ole tuota tuohon asentanut/modannut :O

Poissa Minä ja Volvo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 05.09.2021, 20:30:28 »
Ympyrällä merkitystä kohdasta, minulla lähtee ohut letku sinne renix laitteiston alipainekelloon. Siis se yksikkö siinä kuljettajan puolella iskaritolpassa kiinni moottoritilassa. Samaan yksikköön tulee mm. johto vauhtipyörän asentoanturilta, kytkinkopan päältä. Minulla b200k on päätyjakajalla, ja siinähän ei ole jakajassa alipaine-liitäntää.

Poissa pleitor

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 05.09.2021, 21:07:11 »
Jes, ktos!

On näköjään eroja nuissa, mikä vm. sinulla on?

Poissa Minä ja Volvo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 06.09.2021, 10:31:45 »
Minulla on 1986 mallia.

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron