Tuli 240 Volvoon (B230F LH 2.4 1990 350000 km) yhtäkkiä vika: sytyttää vikavalon ja sammuu äkisti. Sen jälkeen ei lähde heti käyntiin vaan saa odotella x määrän aikaa. Sitten toimii taas hetken normaalisti. Aluksi herjasi EZK:n puolelta koodia 144 (EZK:n ja LH:n välinen yhteys poikki tai huono), LH:n puolelta 111. Nyt vian tullessa päälle ei anna LH:n puolelta mitään koodia, EZK:n puolelta 111. Tuntuu, että auto toimii oikein moottorinohjauksen nollauksen jälkeen niin kauan, kunnes ECU saa säädettyä omat arvonsa yms. Myös nollauksen jälkeen vikakoodin luku toimii, molemmista silloin 111.
Voiko syy tähän olla rikkinäinen ECU? Vikakoodien puuttumattomuus voisi viitata tähän. Se on juurikin se pahamaineinen pinkkitarrainen boxi. Onko muita mahdollisia vikakohteita? Auto olisi hyvä saada toimimaan mahdollisimman nopeasti. Mitään tällaisia ongelmia ei ole aiemmin ollut. Virranjakaja n. 30 000 km ajettu, kampiakselin tunnistin n. 20 000 km, made in Biltema... Bensapumpun rele kuin uuden näköinen sisältä. Lisäksi EZK:n ja LH:n välinen piuha ehjä, eikä ota maihin.