Samppasport  Futurez

Volvo 242 turpo rojekti

• 1 Vastauksia
  • 941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Parviaine

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo 242 turpo rojekti
« : 12.09.2021, 20:47:56 »
Ja taaaaas yks turpo projekti lisää

Elikkä tosiaan reilu vuos sitten tuli ostettua tämmönen 1975vm nappisilmä 242. Ensimmäinen projekti ja kokemus auto  projekteista oli aluksi 0.

Elikkä kaikki, KAIKKI, elämää helpottavat vinkit vaan tänne niin saadaan yks nappisilmä liikenteeseen vielä joskus.

Tosiaan olen jo kerennyt purkaa auton automeihin, värkkäsin korigrillin, hiekkapuhallutin ja pohjamaalasin auton ettei paljas pelti lähde ruostumaan.

Hiekkapuhalluksen jälkeen tuli vähän enemmän intoa hommaan kun todettiinkin että tästä voi tehdä vielä auton. Reikiä on, mutta vähemmän kuin odotin. Vaikeimmat kohdat luultavasti taka-sivuikkunan nurkka jossa vähän ilkeä reikä, sekä tuulilasin reunapellit.

Seuraavaksi pitäisi aloittaa peltityöt. Uudet helmat löytyykin jo ja ne olisi tarkotus vaihtaa. Uskaltaako vaihtaa helmat samalla kun auto on korigrillissä kiinni. Onko mahdollista että pääsee notkahtamaan/vääntymään kun ei ole pohjasta tuettu. Ja ilmeisesti kannattaa vetää helma kiinni yhdellä pitkällä saumalla eikä pistehitsaamalla.  Jos ja kun joku on tämmöseen helmat vaihtanu vois laittaa kuvia ja vinkkejä tulemaan miten järkevin tehdä. Pohja siis suht hyvässä kunnossa. Paikkoja pitää tehdä sinne tänne, mutta onneksi tällä ei ole mitään aika tavoitetta valmistumisen suhteen. Elikkä aikaa ON.

Peltitöistä ja hitsaamisesta vielä. Kuinka paksua lankaa ja peltiä kannattaa käyttää? Lanka varmaan 0.6 tai 0.8 ja pelti kans jotain vähä alle millistä? Kaikki vinkit hitsaukseen, saumoihin, peltien tekoon ja kaikkeen on tervetullutta.

Tekniikasta postailen varmaan vähän myöhemmin jos satun muistamaan.
Projektia voi seurata myös instagrammista @parviaisenprojekti sinne päivittelen varmasti useammin. Alla vielä vähän kuvia mitä on tehty ja missä ollaan menossa.

« Viimeksi muokattu: 12.09.2021, 21:10:12 kirjoittanut Parviaine »

Poissa The_OttoB

• Grand Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 turpo rojekti
« Vastaus #1 : 12.09.2021, 21:21:37 »
Itse olen korjannut sisähelman alareunan itse kantatulla pellillä. Kaksi 90 asteen mutkaa erisuuntiin. Millistä sähkösinkattua peltiä.

Muut korjauspelteinä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Elekma  Autoracing