joo kyllä siitä on kaikki katsottu ja moneen kertaan.. vaikea on uskoa että satulassa jotain olisi kun ei lämpiä eikä jumita... siis kun joku tuossa aiemmin laittoi ettei satula toimisi kunnolla niin ei sekään nyt oikein natsaa... ei ole ikinä tullu tälläistä vastaan... katselin tuossa taivaan sineen ja lauloin pätkän maamme laulua.. ei auttanu sekään.. jarrut pitää ja pysähtyy kun polkaisee. ei siinä ole ongelmaa.. ongelma on vaan se kun poljin painuu verrattain syvään..siis toisella kertaa.. vertaapa sitten mihin autoon tahansa.
Miten se nyt oli, onko tässä autossa EBA (emergency brake assistant) vai ei? Onko epämääräinen tunne rauhallisella ja hätäisellä polkaisulla sama? Ja ihan normaalit 286-milliset etujarrut?
Väärin laitetut sangat tuottavat kyllä vaikka mitä kummallisuutta.
Tyhmä kysymyksiä nämäkin, mutta onhan männän puoleisten palojen ns. haitat/väkäset ihan ok? Ja männät eivät ole täynnä ruostetta ja väkäset asettuvat paikoilleen nätisti? Ja palat pääsevät liikkumaan satulankannattimessa, eikä siinä liukutasossa ole mitään kanjonia?
Katsastukseenhan tuo kannattaa viedä joka tapauksessa, niin näkee sitten totuuden jarruvoimaerosta. Ja saa hyvin todennäköisesti sen leimankin. Sitten on taas helpompi testailla/ihmetellä ihan tieolosuhteissa.
Katsastuksen hylkäyskriteeri taitaa olla, että jarrupoljin painuu yli 3/4 liikevarasta. Miten sitten katsuri tuon mittakaan... Joka tapauksessa, olen saanut useamman kerran leiman autoon, jossa oli todella suuri jarrupolkimen liike. Se johtui liian pienestä pääsylinteristä (tai siis isommiksi vaihdetuista satuloista).